En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 8 maj 2020

Av Kattis - 8 maj 2020 22:32

Försöker bita mig i läppen och hålla tungan rätt i mun samtidigt som jag med desperat fokus försöker hålla koll på att höften hålls rak. Svanken ska vara neutral, naveln sugas in, höften rak och knät pressas utåt. Och så ska jag lyckas balansera på ett ben och hålla emot gummibandet med den lyfta foten.
Det är skitsvårt för mig. Att stå på vänster och lyfta höger är otroligt mycket lättare än tvärtom. Höger knä vill bara falla inåt.

Nästa övning gäller att hålla svanken nedpressad och dippa tårna i golvet. Ska göra tio repetitioner. Klarar fyra med kontroll.
Och jag vill göra med perfektion. Som sjukgymnasten beskrivit.
Så små rörelser som får mina muskler att totalt haverera. Fullständigt vibrera av anspänning.

Jag har idag varit på återbesök hos sjukgymnasten och fått några nya övningar. Övningar som verkligen plockar fram mina sämsta sidor. Visar hur totalt värdelös jag kan vara.
Det är jobbigt att se och förstå. Roligare att träna på det jag är bra på.

Men om man börjar på botten kan det ju bara gå åt ett håll. Uppåt. Och jag ska försöka tänka att dessa övningar som jag är så värdelös på, ska bli mina favoriter. Mina show off-övningar. Jag ska vilja bli proffs på dem.

En roligare sak är att jag fick tillstånd att börja springa igen. Men på mjukt underlag.
Så imorgon ska jag ha en härlig lördag.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards