En bit ur mitt liv

Alla inlägg under februari 2020

Av Kattis - 8 februari 2020 09:15

Den spruckna asfalten påminner om dig.
Jag minns barndomens somrar på Ornö. Vi gick längs den solbrända vägen till glasskiosken. Fikade sockerkaka på altanen och lekte på ritad värld på allrumsgolvet.
Krukväxterna i fönstret påminner om dig.
Du var ständigt och plockade bland dem. Tog bort vissna blad och kände på jordens fuktighet.
De doftande syrenerna påminner om dig.
Minns hur du ofta tog mig på kondis efter skolavslutningen och hur syrenerna alltid blommade för fullt.

I varje del av mitt liv och varje bit av min värld, finns du.
Var du än är. Är du för alltid här.
Saknar dig.

Av Kattis - 8 februari 2020 08:55

Min farmor har gått bort.
Men det är inte hela sanningen.
Min farmor var så mycket mer.
Så. Mycket. Mer.

Av Kattis - 3 februari 2020 13:31

Där ligger hon.
Hon som alltid funnits. Som axlade en viktig roll och klev in där ingen annan fanns. Som funnits där när det har behövts, hjälpt till när det har önskats. En stabil punkt under hela min uppväxt.
Nu ligger hon där. Framför mig.
Andas tungt och trött i en sliten kropp.
Hon vaknar. Och det är samma farmor.
Hon vet. Vi vet. Nu är det farväl.
Våra tårar rinner stilla.
Jag älskar dig så mycket.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards