En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 24 augusti 2019

Av Kattis - 24 augusti 2019 08:42

Så bockar vi av första veckan och om alla kommande veckor känns som denna blir det ju en skön termin. Fast så kommer det ju inte vara.

Vaknar lugnt av mig själv och försöker blunda och sova vidare i det längsta. Men som vanligt pockar dagen på mig. Vaknar med lust till alla aktiviteter, dagens planerade löptur, dagsturen med båten vi ska ta, grilla korv till lunch och först och främst; frukost. Längtar till frukost.

Jag kliver upp klockan sju.

Jag måste nog ändå vara en ganska lycklig prick när jag vaknar så tidigt i en längtan efter allt kul som ska ske under dagen. En lycklig och lättillfredsställd liten knas. Det krävs inte mycket för att jag ska få glädje inuti. En skogspromenad, en båtutflykt, löpning, träning. Summa summarum, jag blir glad av rörelse.

Nu har klockan passerat åtta och min andra hälft har vaknat. Liksom de två små. Får se om vi blir någon mer som åker ut med båten idag. Tonåringar gillar liksom inte rörelse på samma sätt. Kanske för att de är så röriga inuti?

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards