En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 10 augusti 2019

Av Kattis - 10 augusti 2019 16:18

Sällan har kaffet smakat så gott!

Det svider om mina armar. De är ännu klibbiga från aloe veran jag smort in dem med. Rikligt. Ren aloe vera på flaska. Från Kanarieöarna.

Det ser ut som om jag har brottats med en vildkatt. Eller en, mer som tio. Armarna är totalt sönderrivna från alla taggiga grenar och allt ris vi lyckats göra oss av med idag. Och ändå är släpet fullt. Igen.

Två vändor fick vi göra till tippen för att bli av med det sista från igår. Men sen fick maken tuppjuck och drog igång häcksaxen och började frisera framsidans häck vid parkeringen. ?Lika bra när vi ändå håller på.? Jahapp. Det var bara att hjälpa till och klippa ur felinflyttade almar och rönnar och kratta bort skiten. Fylla släpet igen helt enkelt. Men fint blir det.

När vi väl var klara. Efter fyra timmars trädgårdsarbete. Och helt slut. Svettiga och förskräckliga. Då kändes mitt planerade intervallpass lite besvärligt. Men en lugn femma med trettonåringen kunde ju vara skönt. Piggade upp honom också. Och maken kunde ju behöva en sväng, det gick han med på. Mysigt. En familjerunda som avslutning på den här arbetssamma dagen.

Sen gick det som det gick. Som det alltid går när maken är inblandad. I rekordfart.

Men tusan så skönt. Jisses så nöjd jag är! Tack vare honom tvingades jag hålla en fart långt högre än min comfortzone. Är alltid så rädd att inte orka varvet runt. För bekväm. Och feg. Men nu vågade jag trampa på och kom in i ett underbart flyt som jag höll hela vägen hem. Underbart! Känner mig så stark.

En bättre lördag helt enkelt.

Av Kattis - 10 augusti 2019 08:54

Gungorna hänger slaka och alldeles stilla. Det var länge sen någon gungade i dem. Maken tjatar om att ta bort dem. Men det är en så robust gungställning med dyrköpta gungor i att jag vägrar! De kan stå till vi får barnbarn!

På himlen seglar mörka moln runt den bleka solen. Runt över och förbi. Hon syns ibland. Men inte mycket. Det vore väl dumt att ändra detta konstanta regnande som vi haft hela veckan. Minst en regnskur om dagen är bra för... backen.

Vår savann på tomten börjar trots allt se lite mer grön ut nu. Tack vare just regnet. Vattenförbudet gör ju att allt dött. Men det som vore snyggt är ju en gräsmattan, sån där med äkta gräs i. Vår savann består mest av ogräs. Gräs med en krumelur för mycket. Borde vertikalskära, dressa eller lägga på ny jord och så nytt.

Men. Lugn nu. Stopp. Halt.

Nu har du slitit med att riva bort skräp och överbeväxtlighet veckan lång. Se till att få bort allt. Rensat. Städat. Sen kan du fundera på fortsättningen. Kan ju se om din lust håller i sig innan du drar på för stora växlar. Annars sitter du där med händerna fulla i varje hörn av tomten när du plötsligt inser att varken tid, ork eller lust finns kvar längre. Och då blir det jobbigt!

Jaja. En sak i taget.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards