En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 4 augusti 2019

Av Kattis - 4 augusti 2019 19:03

Varm och mjuk rakt igenom möter jag upp vännen nere i relaxavdelningen efter våra spa-behandlingar. Kroppsinpackning i aloe vera och lavendel. Min hud är silkeslen och skallen mosig. Så underbart, ljuvligt skönt!

Nere i relaxen är ljuset dovt och stämningen otroligt avkopplande. Svag musik blandas med ljudet från porlande vatten. Vi sjunker ner i varmvattnet och bara myser.
Tidigare satt jag och slumrade i aromarummet alldeles intill den lilla bassängen med tempererat vatten. Och doften där inne är något man helst av allt skulle vilja plocka med sig hem. Hem och släppa ut i sovrummet.
Hur ska jag bäst bevara denna känsla av mjukhet och värme jag uppnått nu?

Varför gör man inte det här oftare?

Av Kattis - 4 augusti 2019 09:17

Kika gärna in på min nya sida. Just nu kör jag dubbelt. Måste se vilken som passar mig bäst.

https://bakomsyrenhacken.home.blog/

Av Kattis - 4 augusti 2019 09:14

Vaknar till en stilla regn som matat hela marken till bredden med väta. Det är dyblött utomhus. Poolhandukarna slokar där de hänger utspridda till tork lite varstans över altanen. På en stol, över bänken och på en äkta hängare. Lustigt att av fyra handdukar är det endast en som plaserats på avsedd plats.

Min yogarutin fick flytta in till köksgolvet och jag kände mig genast indragen till sedvanliga höstmornar. Ge mig en vecka till med lugna mornar på en ljum altan innan jag måste köra ekorrhjulet igen. Vill inte. Snälla.

Sitter vid det stora svarta köksbordet och låter magen smälta morgongröten innan det är dags för ett styrkepass. Det är skönt att ha det gjort tidigt på förmiddagen. Så behöver jag inte känna stress på att få in det i schemat. Och idag ska jag ta vännen på spa. Så då ska vi mysa och koppla av. Njuta.

Först träna. Sen njuta.
Låter som en perfekt söndag.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards