En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 29 juli 2019

Av Kattis - 29 juli 2019 21:54

En kopp te tack.
Varsågod.

Mina trötta ben vilar mot soffbordet. Morgonens löpning känns faktiskt.

En massage tack.
Nehe. Inte det.
Sluta stirra så där. Jag är inte dum. Bara trött.
Gick ju upp en timme tidigare än tidigt imorse. Och borde gå och sova nu.

Tänk att det är lika svårt att gå och lägga sig som att gå upp. Hur kommer det sig? Nån korrelation?

Men nej. Jag ska ta mig i kragen nu, eller nackskinnet, nån krage har jag ju inte. Ska gå och borsta tänderna och lägga mig.
Kommer ju ändå läsa ett par timmar.

Får se när klockan ringer imorgon. Den lever ju sitt eget liv den där.

Av Kattis - 29 juli 2019 13:57

Så lade sig åter tystnaden över vår lilla altan. De tjoande små försvann plötsligt iväg på annat upptåg och kvar är endast storpojken. Smått slumrandes glider han omkring i den stora badringen.

Jag hämtar andan efter att ha röjt och plöjt bland hyllor och pryttlar i badrummet. Skurat toalett och torkat skrymslen. Plockat undan onödigheter och funnit glömdheter.
Känns skönt.
Skönt att ha fått rent och skönt med en paus.

En paus är aldrig så skön som när det finns något att pausa ifrån.
En kaffe till tack.

Av Kattis - 29 juli 2019 11:17

Fjärilarna visar vägen. Fladdrar framför mina steg på den grusiga bilvägen ut från byn. Följer mig fram till skogsbrynet där jag viker av, in i skogen.

Flåset könns helt ok och värmen har ännu inte slagit ut mig. Kom iväg i skaplig tid tack vare att klockan väckte mig en timme tidigare än jag bett om. Jag och teknik.
Solen lyste blekt med sin frånvaro när jag satt med min morgongröt på altanen. Svalkan lockade mig ut på en löptur innan resten av huset vaknade.

Jag springer längs snirklig stig i skogen. Den tar mig över vindlande rotsystem, genom steniga bergspartier och runt skarpa kurvor. Skapad för modiga cyklister utmanar den även mig på snabba fötter.
Hör musiken i mina lurar och känner rytmen löpa ner till mina ben. Låter fötterna minska stegen för att hålla jämnt tempo med favoritlåten för tillfället, Måns, Better now.
Jag älskar att springa till musik. Som att dansa fram bland lövträd och tallar.

Tiden är det som styr mig. Målet är att springa i en timme. Och då är det sextio minuter och inget annat som gäller. När jag närmar mig hemmet får jag löpa loopar lite hur som för att få ihop tiden. Femtioåtta minuter duger inte. Sagt mål gäller.

Till slut slår klockan rätt och jag snubblar in genom dörren och ut på altan. Älskade gossar som nyvaket sitter i soffan kommer genast till undsättning och serverar mig ett vattenglas.
Sen öppnar jag poolen. Sliter av mig klöderna och hoppar i. Vilken lyx.

Första träningspasset för veckan är gjort och jag njuter till fullo av svalkan i vattnet.
Måndag.
Bra start.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards