En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 13 juli 2019

Av Kattis - 13 juli 2019 14:37

Jag gör en kopp kaffe. Tar min bok, Tamara McKinley, och solglasögon (kan ju i alla fall låtsas att det är sol) ut på altan. Placerar min lilla stol på en bra plats (om det finns någon som det eventuellt kan komma lite sol på) och väntar på att kaffe blir klart.

Sen tar det mig fyra vändor in igen innan jag äntligen får sätta mig på min (nu faktiskt, i alla fall för ögonblicket, soliga) plats på altan.
De tre små kockarna i köket fixar amerikanska pannkakor, vilket standardiserat innebär minst tre ronders trivialt tjafs, vilka jag måste kliva in och döma. Femtonåringen ringer upp, från resan pp väg mot Ikea, minst två gånger för att ge mig diverse mätuppdrag gällande hans rum med inventarier.

Solen försvann kvickt.
Men nu sitter jag åtminstone här. Huset blev tyst, så där läskigt tyst som det bara kan bli efter en stund av tvister och livligheter.
Små kockarna är färdigätna och jag tänker inte gå in och se hur köket ser ut nu. För nu sitter jag här.

En liten stund bara.

Av Kattis - 13 juli 2019 08:38

Morgongröten står på svalning. Hallonen ser så läckra ut i sin frostiga blekhet.
Det är lördag morgon och dagarna flyter ihop alldeles så här på sommarlovet. Lördag hela veckan.

Jag sippar på mitt kaffe och funderar över dagen. Vad ska vi hitta på?
Själv vill jag få in ett löppass, men det kan jag ta ikväll. Annars då? Går det någon bra biofilm? Ska man jaga iväg barnen någonstans? Vart?
Eller får jag ligga med en bok hela dan?
Åh. Om bara solen kunde titta fram.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards