En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 10 juli 2019

Av Kattis - 10 juli 2019 21:35

Jag stryker från listan allt eftersom sakerna läggs i korgen.
Korv, korvbröd, köttbullar, kulpotatis i folieform. Ja ni fattar. Enkel mat för enkla förhållanden.
Nu har vi varit hemma några dagar, tvättat igenom en drös maskiner smutstvätt, fixat diverse, ätit rejäl mat. Så nu drar vi igen. Med båten.

Vi blev med båt för typ tre år sen och trots att vi försöker komma ut med den så mycket som möjligt blir det inte mer än en handfull turer per säsong.
Förra sommaren jobbade jag ännu på flygplatsen med jättekrångliga arbetstider. Bland annat varannan helg. Vilket komplicerade båtlivet en hel del.
I höstas började jobba inom skolan med ett underbart schema som ger mig fritt jul- och sommarlov. Så det borde bli fler trippar med båten i år. Vi har hunnit med en.

Sommaren är inte slut än. Det är långt kvar. Långt. Kvar. Det är det.

Av Kattis - 10 juli 2019 12:12

?Bara gört? skrev jag i maginalen och började mjuka upp min stela kropp.

Jag älskar träning, det har nog inte undgått någon, men vissa delar gillar jag bra mycket mindre. Som knäböj.
Det är en sån grej som jag många och väldigt långa perioder hoppar över. Men som min pt barskt sa åt mig att jag måste lägga till.
Så jag har jobbat på det det sista halvåret. Att lägga till benträning.
Jag vill ju hellre löpa och tänker att det kan väl räcka. Fast det gör det ju inte. Det förstår jag ju. Och för att stärka min kropp till att klara av många kommande års löpträning bör jag ju prioritera ett och annat styrkepass även för underkroppen.
Därmed inte sagt att det behöver vara så nedrans tungt och innebära något fokus på progression och styrkeökningar. Eller?
Det kan ju bara vara att genomföra det.

Så jag skrev upp min planerade träning i sin enklaste form. Frontböj och marklyft.
Sen skrev jag dit ?bara gört? i marginalen och gjorde just det.
Genomförde.

Av Kattis - 10 juli 2019 09:33

Koltrasten sjunger mig god morgon där jag står i hunden och känner stretchen genom ryggen. Morgonyoga på altanen är ändå bästa uppvaknandet.
Solen viskar lovande bak molnen och jag vågar hoppas på en fin dag.

Hela huset sover och jag njuter av att kunna börja dagen i ett sådant lugn. Känner nästan lite stress över att halva sommarlovet passerat och jag ska tillbaka till vardagssnurret igen om en månad.
Jag trivs verkligen så här.

Gårdagens fullbokade aktivitet byts idag mot total ledighet.
Tänk om jag fick en dag med soligt altanhäng.
Vilken lycka.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards