En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 8 juli 2019

Av Kattis - 8 juli 2019 16:32

I need a break.

Pausar till ljudet av gräsklipparen.
Semestern är till för avkoppling, sägs det. Det är en myt. Så sant som det är sagt.
Vad gör man på semestern? Flänger runt för att roa barn och familj. Flänger runt för att få gjort sånt som man inte orkat ta tag i förut. Flänger runt för att fixa trädgårdsbitar man inte hunnit med innan.
Ett fasligt flängande.

Just idag fick mannen för sig att städa baksidan av vår tomt. Garagehörnet. Platsen där allt skrot samlas som han inte klarar av att göra sig av med. Skit som kan vara bra att ha. I framtiden. Nån gång. Eventuellt.
Fast så fort går inte tiden. För till den framtiden når vi aldrig. Just den tiden står liksom stilla.

Men när han städar är han lite ilsk. Smått aggressivt irriterad över allt som konstant är i vägen. Och då gäller det att passa på. Smida medan gubben är varm så att säga.
Tunnan, som legat i tio år, kan vi göra oss av med den? Japp.
Jag fyller släpet med bråte och ser till att vi far till tippen innan han kallnar.
Blir av med mängder av skräp som varit på väg så länge. Så skönt. Förlösande.

Nu är det fint på baksidan. Städat. Sandhögen undanskyfflad. De nödvändiga bra-att-ha-sakerna placerade lite så där prydligt.
Nå, prydligt var väl att ta i. Men det ser i alla fall bättre ut.

Och nu. Nu kan vi koppla av.
Åtminstone till imorgon.

Av Kattis - 8 juli 2019 11:47

Sitter och betraktar mina blommor. De lever ännu.
Klockan är halv tolv och jag har precis ätit min frukostgröt. Det blev lite sent idag. Storpojken hade körlektion i stadsmiljö och jag lovade plocka upp honom så han får köra hem också. Motorväg. Köra mer helt enkelt.
Och helt plötsligt valde kroppen att sova två timmar mer än vanligt. Så jag fick snällt åka så fort jag blivit klar med morgonrutinen.

Molnen hänger tunga på himlen. Tycks inte bli någon varm dag idag heller. Som jag tänkte; förra sommaren tog värmekvoten för flera somrar på raken.

Men jag har en hel del fix ändå. Tvätt. Så kanske lika bra att inte solen lockar.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards