En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 6 juli 2019

Av Kattis - 6 juli 2019 15:39

Havet skummar. Gässen seglar fram.

På avstånd ser vi bilfärjan gunga runt bland vågorna. Igår var de helt inställda på grund av blåsten. Men idag kämpar de sig visst fram i vinden. Det går lite på tvärsen.

Nervöst betraktar jag det faktum att denna båttur betyder en drygt två timmar lång åksjuketur för oss som trettonbarnssällskap. Och jag. Jag blir nog åksjuk först.
Nej. Vill inte.

Ändrade planer. Igen.
Istället för att vänta nittio minuter på att få åka med färjan, tar vi en glasspaus och bestämmer oss för att ta vägen runt. Och resten av sällskapet slår följe.
Vi vill inte åka gungig båt idag.

Av Kattis - 6 juli 2019 10:48

Hippien med rullatorsparken sa det. Våra tältkompisar säger det. Väderkunniga säger det. Det brukar inte vara så här kallt och blåsigt på Öland den här tiden.

Normalt bryr jag mig inte om väder. Det blir vad det blir och det enda väder som betyder något är det jag vistas i. Jag lever i dagen.
Men när man tältar blir det desto intressantare. Regn är mindre mysigt.
Därav har vi haft lite mer koll än vanligt på vädret som kommer. Och nu kommer regn. Hela natten till söndag och söndag morgon ska det regna. Mindre mysigt att packa tält då.
Därför ändrades resplanen.
Istället för att packa och dra imorgon bitti far vi ikväll.
Det blev sista dagen vid poolen. Sista solen.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards