En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 5 juli 2019

Av Kattis - 5 juli 2019 22:41

Discokulan glittrar från taket. Musiken ljuder ur de väl tilltagna högtalarna.
Det är ganska mycket folk samlade framför scenen på Böda Sand. Vet inte om de kommit för bandet som ska spela eller för gästartisten. Vi kom för den senare.

Har man ändå inget att göra kan man ju lika gärna gå och se vad som händer när det sker något.
Det tog inte ens en minut av första låten bandet startade med, så lämnade den första av oss sex som tagit oss dit. Tre till smet iväg efter två låtar. Bara jag och vännen dröjde oss kvar för att få se gästartisten. Vi hade ju ändå kommit hit.
Han är ju ingen superstor artist, Erik Segerstedt, men vi hade ju ändå inget annat för oss. Och hade vi nu stått ut några låtar av detta slaktarband som stod på scen, kunde vi stå ut några till. Och så lång blev inte väntan. Men så värd det.

Vilken klasskillnad. Vilken nivåhöjning.
Jag måste erkänna att jag blev lite häpen. Vilken röst ändå. Han sjöng ju riktigt bra.
Eller var det bara just effekten av dåligt kontra bra som fick hans prestation att skina så?
Hur som. Fast det tror jag faktiskt inte.

Nu fick veckan lite glitter över sig också.

Av Kattis - 5 juli 2019 18:12

Det finns att göra här.
Aktivering är inget problem.

Av Kattis - 5 juli 2019 12:07

Av de fem vindkraftverken jag ser på avstånd är endast ett i rörelse. Trots att det blåst konstant hela veckan. För en lekman som mig är det obegripligt.

Sitter på rad i våra brassestolar nedsjunkna längs sanddynerna. Tysta njuter vi av just tystnaden.
Molnen avlöser varandra och våra lägen växlas mellan upprätt och liggandes. Det är tröjor på, tröjor av, mest hela tiden.

Barnen har redan tröttnat på strandstunden och det börjar vankas lunchtid.
Utan grill i tre dagar försmäktar vi på denna ö.

Av Kattis - 5 juli 2019 08:03

Med elvaåringen snusandes i mitt öra ligger jag och vaknar till liv på luftmadrassen. Den nyinköpta värmefläkten håller temperaturen konstant här inne och jag har för första natten denna vecka inte frusit en minut.

Utanför ser jag solen stiga upp och läser på smhi att det ska bli en fin dag idag. Men vinden blir vi inte av med. Den slog följe med oss hit och kom för att stanna. Vill väl också ha semester kan jag tänka.

Igår satt vi framför tälten efter frukost och såg campingens arbetsfordon köra runt på sina små uppdrag. En stor traktor körde också omkring. Till slut körde den mot oss.
Snopna såg vi den ta sina gafflar lyfta upp vår hitbaxade grill och köra iväg.
Jaha. Var ska vi nu grilla?

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards