En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 4 juli 2019

Av Kattis - 4 juli 2019 22:56

Vi håller i oss så knogarna vitnar och skriker rakt ut när vi plötsligt tvärt styrs åt vänster. Rakt ut över ängen.
Vi som sitter i framsätet kan inte göra annat än att hänga med. Styret sitter i baksätet. Likaså motorn. Det vill säga pedalerna.

Middagen åt vi allihop på den lilla resturangen vid havet. Bästa utsikten. Dock utomhus. Infravärmare varsågoda. Håll till godo. Därefter gick vi iväg frusna så vi hackade tänder allihop. Vad gör vi nu?
I nästa stund hade vi hyrt fyra stycken trampbilar. Fyrsitsiga. Baksätet var två pedalförsedda platser. Det vänstra med ratt. Fram var det bara att åka med.

Sen drog alla iväg. Till att börja med åt varsitt håll. Trampade så benen skakade och rattade efter bästa förmåga. Ingen servostyrning på den inte. Halvt livsfarligt.
Varefter sightseeingen var gjord började alla söka efter varandra och jakten var till slut ett faktum.
Det gick undan. En och annan vätskepaus blev det, men i övrigt var det en timmes galen trampbilsfärd över gropig asfalt och kottig campingmark.

Vem som vann? Ingen.
Men kul hade vi.

Av Kattis - 4 juli 2019 13:36

Blundar. Känner solen i ansiktet. Myser till arornas sång. Får känningar från regnskogen.

En av husvagnarna här intill bebos av riktiga fågelentusiaster. Det ser ut som att större delen av förtältet är utformat som en fågelbur. Jag har på avstånd noterat tre större fåglar. Någon grå och någon vit, tror jag. Skulle vilja gå och hälsa. Men för svensk. Törs inte.
Dansa och spexa för turisttåget, ja, hälsa på någons papegojor, nej. Outgrundliga äro människans natur.

Mannen visslade när han gick där förbi. Och genast stack en nyfiken ara fram huvudet ?tjena?. De är så söta. Kloka. Så mycket mer än man tänker sig.

Sitter här och gottar mig med dagens andra kopp kaffe. Myser åt fågelsången.
Regnskogen.
Där kunde man va.

Av Kattis - 4 juli 2019 09:52

Tallkottarna ligger öppna på marken.
Flyttar min stol till soligare plats för femte gången denna halvtimme. Man får vara rörlig när man jagar solstrålar mellan tallgrenarna.
Invirad i en filt suger jag åt mig värmen. Hoppas på mindre blåst idag.

Några tonåringar sover ännu medans vi andra äter frukost till gatsoparens muller. Aktiviteten på campingen startar tidigt.
Mannen susade iväg på den för ändamålet införskaffade elsparken och köpte nybakade frallor. Knark. Frallor är som knark.
Måste gå och norpa en.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards