En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 24 juni 2019

Av Kattis - 24 juni 2019 12:18

Med ännu en kaffe i solen njuter jag av trötta ben. Har just ätit min standard lunch på en rejäl dos sallad med två ägg och makrill. Det smakar alltid lika gott och min mage älskar det.
Dessförinnan rännde jag runt på byn en timme. Det var det som var målet. En timmes löpning vart helst jag fick lust att ta mig.
Det blev en sväng förbi de nybyggda husen och en loop genom skogen över mountainbike-banan och sen var tiden plötsligt slut. Men lika glad var jag för det och styrde kosan hem igen.

Nytta skulle jag göra idag också. Det fick bli poolrengöring. Fixat lite med pumpen och fyllt på klor och resten av dagen ska jag piska barn till att köra några varv med håven. Den behöver verkligen en omgång. Ibland är det extra bra att vara många. Då räcker det att göra lite var.

Jisses vad jag myser nu. Mår aldrig så bra som efter löpning.

Av Kattis - 24 juni 2019 09:26

Börjar få rutin på det här.
Morgongröt och kaffe på altan och en stund i solen.

Måndag.
Man och två av storpojkarna är på jobb. Sjuttonåringen som läser tekniskt program på gymnasiet hjälper pappa med ritningar till cnc-maskinen. Massa koordinater och hieroglyfer kors och tvärs.
Och femtonåringen sommarjobbar på sin gamla praktikplats. Superbra.
Nu väntar vi på inträdesbeskedet för äldsta. Kommer han in på någon utbilding? Vad ska han bli när han blir stor?
Läskigt spännande.

Själv älskar jag mitt jobb mer än någonsin. Betalt sommarlov. Kan man ha det bättre?
Laddar nu för en löprunda. Var ska jag springa? Har ju all tid i världen. Men lite nytta ska jag nog hinna med också.
Bara lite lagom så där.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards