En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 15 juni 2019

Av Kattis - 15 juni 2019 21:08

Solvärmda och trötta efter allt badande ramlar trettonåring och lilleman ner i soffan tillsammans med oss vuxna för en kvällsfilm.
Doften av grillat dröjer sig kvar ute i köket efter att en av storpojkarna kommit hem sent och återvärmt sin del av dagens middag. Det är ofta någon av de äldsta kommer hem först efter middagen nu för tiden. Ju äldre de blivit desto längre bort tar de sig. På moppe eller med bil. Ingen av dem har körkort ännu, men då två av dem hoppat upp en klass har de ju äldre vänner. Med körkort.

Dinosaurierna skriker på filmen. Hur många gånger har jag inte sett detta?
?Later it will be running and screaming.?

Av Kattis - 15 juni 2019 14:18

Tårarna byttes inom en inte allt för lång stund ut mot glädje, då trettonåringen dök i poolen med lillpojken. Lite plask botar det mesta!
Det och lovad grillkväll. Med rött kött...

Av Kattis - 15 juni 2019 12:44

Så ringde telefonen.
Och plötsligt var den minsta lämnad ensam. Bästa brorsan for iväg till kompisens torp på egna äventyr. Kvar på stentrappan sitter liten. Tårar rinner nerför kinden och hulkande undrar han vad han ska göra nu.

Det är härligt att vara en del av en duo. Men hemskt när den blir delad itu.

Av Kattis - 15 juni 2019 09:30

Tomheten delade rum med tystnaden. Tältduken fladdrade ensamt i nattens mörker. Barnen släntrade in med famnarna fulla av kuddar och täcken redan innan kvällens film dragit igång.
Men i tid med solens första strålar trampade små barnafötter genom daggfuktigt gräs ut i tältet igen. Sittandes i solstolen intill den nybyggda plaskpoolen lyssnar jag till deras tjattrande på andra sidan tältduken.
De är två och de håller ständigt ihop.


Stilla andas jag in lugnet. Känner morgonens första värme mot mina bara fötter. Hör duvans kurrande läte från toppen av granen som skuggar vår altan. Tar in känslan av sommarlov.
Det senaste året har jag jobbat i skolan. Och med det följer ett helt ledigt sommarlov. Något jag planerar njuta av till fullo.
Hoppas jag hinner lära mig hur innan det är slut.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards