En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 8 oktober 2017

Av Kattis - 8 oktober 2017 19:42

Det går framåt för den struliga klassen i skolan. Skolan har tydliglagt en konsekvenstrappa för alla barn och föräldrar att läsa, ta in och förstå.
För mig och säkert de flesta är detta självklarheter, men somliga behöver nog få det förklarat.
Jag tycker i alla fall att det är skitbra rent ut sagt att skolan klarlägger denna konsekvenstrappa och jag har mött lärare som är mycket tacksamma. De känner nog att de bevisligen har mer makt i klassrummet än många tycks tro. Måste vara skönt!

Nu hoppas vi bara att lärarna inte låter saker glida mellan fingrarna bara, utan verkligen använder sig av dessa konsekvenser så att vi får bukt med otrevligheter på skolan en gång för alla.

Av Kattis - 8 oktober 2017 08:33

Regnet öser ner och E4 är spårig. Bilen styr söderut och vi är på väg mot tävling. Lille D ska göra terminens första judotävling och både mor och far är med. Vilken lyx!
Frukostgröten åt han upp imorse, på helt eget initiativ, och nerverna syns inte till någonstans. Han är van.

Plutten är också med. Plutten E.
Han har packat sin egen lilla väska för dagens utflykt. Lite pennor, något pussel och sin mattebok.
Jag var med honom i skolan i fredags. En härlig dag med en underbar klass och jättefina fröknar. Jag satt och småkikade i matteboken, nyfiken som jag är, och lärarinnan sa att vi fick ta hem den om vi ville. Och det hade jag ju redan planerat, så det tackade jag för. Älskar matteböcker!
Särskilt de som jag förstår.

Det blev bara lite tokigt. Tror jag.
För sen vi kom hem i fredags har lille E inte gjort annat än suttit med sin mattebok. Han har plöjt igenom långt mer än tjugo sidor!
Vet inte riktigt vad fröken kommer säga...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards