En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 3 oktober 2017

Av Kattis - 3 oktober 2017 19:58

Åtta judokids ligger i en ihoptrasslad hög på mattan. Så fort jag ger signal börjar det dras i dem. En av kidsen har i uppgift att dra och slita för att få loss en ur högen.
Det är inte lätt. De håller i varandra så fingrarna blöder.
Perfekt grepptekniksövning.
Till slut får jag hjälpa till att få loss en av dem så de blir två som kan dra och samarbeta.

När leken är slut har hälften ont både här och där, men alla är glada. Det är bra att utmana härdigheten. Vi vill att barnen ska hitta sina gränser och bli tåliga. Men även att de lär sig släppa och ge upp innan de får för ont.
Det är en svår balans.

Av Kattis - 3 oktober 2017 10:12

Sitter med liten gosse och hans trave skolböcker vid det stora svarta köksbordet. Sippar på en kopp kaffe, koffeinfritt för att minska på det intaget, och hjälper till lite när det behövs.
Just nu jobbas det med engelska. Fast det känns mer som geografi och det kan ju vara en bra kombo. Alla engelsktalande länder och världsdelar har nu gåtts igenom med kartor och utplacering av olika hav och grannländer. Nu ska bara alla olika flaggor målas.

Han har fått mycket gjort dessa dagar han hållts hemma. Han är duktig. Har ganska lätt för sig. Och bättre går det när han slipper omkringfladdrande barn som väsnas lektionerna igenom.
Lyssnar lite från olika håll hur läget är i klassen och igår fick ett barn en sten i huvudet ungefär samtidigt som en annan vevades till med ett brännbollsträ.
Så nej. Min kille ska inte dit förrän det är ordning!
Idag ska möte hållas och jag håller tummarna allt vad jag kan för att de får till något riktigt bra.
Ser fram emot besked.

Av Kattis - 3 oktober 2017 07:24

Två nätter med nio timmar sömn och jag vaknar pigg och glad en halvtimme före klockan ringer. Underbart!
Gårdagens kiropraktorbesök gav resultatet att jag skulle ta det lugnt i två dagar. Åtminstone höft och ryggmässigt.
Tack och lov fick jag träna arm! Så igår fick jag till ett kanonbra pass med flera bänkövningar. Fick ihop några snygga set med tolvor på drygt sjuttio procent av max vilket kändes skitbra! Det tolkar jag som att jag hänger kvar i styrkan.

Vi får väl se om några veckor när jag närmar mig maxning.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards