En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 27 september 2017

Av Kattis - 27 september 2017 21:25

Middag hemma.
Nånting annat än måltiderna vid medelhavet.

Av Kattis - 27 september 2017 15:58

Det är som att ha varit i ett parallellt universum.
Kontrasten från de små bergsbyarna i Italien till livet i en halvdan by i mellansverige är häpnadsväckande.

Vi satt och åt middag mitt i Manarola här om dagen. En by som består av en enda lång slingrande backe och en vindlande massa trappor. I backen utanför resturangen står tre pojkar i tolvårsåldern och pladdrar snabbt på Italienska, så där så det är ett under att inte tungorna vrickas.
Plötsligt kliver de in i en av alla vackra trädörrar med gigantiska nyckelhål och drar ut en cykel.
Inget konstigt med det. Tre kids med sina cyklar en eftermiddag efter skolan.
Bara det att de bor på ett berg. I världens längsta backe.

Universum ser olika ut.

Av Kattis - 27 september 2017 07:16

Trött vaknade jag denna morgon.
Ilskan höll mig vaken länge igår kväll.
Hur ska man komma till rätta med denna värld när det finns föräldrar som rättfärdigar att deras barn slår andra, som menar att en del barn klarar inte av att säga förlåt, och då med undermeningen att de ska inte behöva göra det?!
Helt sjukt och galet att det finns inte.
Ska de argumentera på samma sätt när de hämtar sina barn i häktet?
Åh. Ge mig lugn.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards