En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 23 september 2017

Av Kattis - 23 september 2017 22:25

Så kom vi iväg.
Till en annan del av världen.
Sitter med min man och ett glas vitt vin på en helt annan plats på kartan.
Tittar på turistkartan och hittar allt möjligt spännande vi vill se.
Carrara. Är inte det marmor?
Åh, vad detta är mysigt!
Ett litet enkelt äventyr.

Av Kattis - 23 september 2017 13:51

Det kokar inom mig. Av rutten ilska mot föräldrar som legitimerar sina barns slag mot klasskompisar. Som hittar allsköns ursäkter till barnets agerande och som naivt och blåögt litar på sitt barns lögner om händelseförloppet.
Förbannad på föräldrar som formar sina barn till små ligister som tror sig ha rätten att agera precis som de vill, det är bara att komma på någon lagom trolig ursäkt. Man kan alltid säga att den andre var dum! För det kan man ju alltid tycka.
När sen en vuxen agerar med att med ett grepp om barnets arm leda bort den för att be om ursäkt till den hen gav en redig örfil så har förälderna mage att bli arg för att någon tog tag i barnet! Det gjorde ju ont. Stackars liten fick ont i armen.

Jag förstår hur jobbigt lärarkåren har med sådana imbaciller tillföräldrar.
Risken är stor att ett sådant barn åker på rejält med stryk när det ger sig på fel person en vacker dag.
Och vems fel är det då?
- Föräldrarnas.

Av Kattis - 23 september 2017 08:57

Väskan ligger öppen på golvet. Kläder ligger snyggt vikta i hög. På bänken står sminkväska och den lilla plastpåsen med deo, tandkräm och schampo.
Har jag packat rätt saker? Är det bra klädval? Vilken jacka ska jag ta? Sportig eller snygg?
Det är svårt och jag har resfeber.
Men jag är redo.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards