En bit ur mitt liv

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2017

Höjdrädd

Av Kattis - 27 augusti 2017 19:31

Ont i min högerhand har jag. Speciellt min handled gnäller lite. Båda gott inför bänkdagen imorgon...

Jag har varit duktig idag. Faktiskt. Tvättat fönster.
Fick ett infall, sådant där jag brukar få, och rotade fram fönsterskrapan och hink och handduk och drog igång. Tänkte att jag testar med de två små rutorna i hallen, så får jag se hur det känns.
Jag brukade ha en man som kom och fixade mina rutor med sitt proffsiga handlag. Snabb, snyggt och billigt. Tyckte det var jättebra! Men nu får jag inte tag i honom. Sen flera år. Har inte tvättat mina fönster på flera år.
Orkar inte ens skämmas för det. Men skitiga var de!

Nu är de så rena att man blir yr i huvudet. Alla går omkring och kommenterar hur fina de är, att det inte syns att det finns någon ruta där. Det ser ut som om fönstrena står vidöppna.
Jag kan ju inte tvätta fönster så bra och nu kände jag bara att jag ville ha det gjort. Tog varmvatten och Yes. Säkert inte rätt men det kvittar. Uppenbarligen blev det ju rent.
Mina fönster är många och de är fyrglas och öppnas utåt. Måste tvättas utifrån med andra ord. Och huset är tre våningar högt från ena sidan. Väldigt högt!
Det är därför jag aldrig gör det.
Men nu är det så rent och fint så.

Bara övervåningen kvar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 20 augusti 2021 20:38

Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...

Av Kattis - 19 augusti 2021 18:01

Nu har det snart gått en vecka sedan mitt lopp i Vemdalen och jag har lagt om min träning inför Göteborgsvarvet halvmaraton om en månad. Så nu blir det färre höjdmeter och mer tempo. Dagens träning planerade jag för att kunna jobba på det tempo jag...

Av Kattis - 16 augusti 2021 22:00


Av Kattis - 16 augusti 2021 21:58

Vemdalen fjällmaraton 45km Hade tre mål för detta lopp: 1. Klara av starten och de första fyra km utan adrenalinpåslag som resulterar i att jag är energitömd efter 500m. 2. Hålla tempot för att klara mig till 32km innan repet skulle dras efter ...

Av Kattis - 13 augusti 2021 13:24

Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards