En bit ur mitt liv

Direktlänk till inlägg 24 juli 2017

Det kommer en annan dag

Av Kattis - 24 juli 2017 20:05

Slängde vikterna i golvet och svor högt så hela gatan hörde. Sen gick jag därifrån och sket i alltihopa.
Idag funkade ingenting nere i gymmet. Vikterna ville inte upp alls. Eller rättare sagt min kropp var helt emot mig.
Det är lite mycket i mitt huvud nu känner jag. Många tankar och känslor far runt just för tillfället och har man inte huvudet med sig så stannar även kroppen hemma!
Men det är skitjobbigt när det inte funkar. Ska jag tappa all kraft nu? Aldrig få upp de där 59 kilona igen?

Bara att lägga det bakom sig och ta det en annan dag. När hela jag sitter ihop. Och psyket stabiliserat sig.
En sån dag helt enkelt.

 
 
autismmamma.bloggplatsen.se

autismmamma.bloggplatsen.se

24 juli 2017 21:10

Jag är en mamma, fru som berättar om min vardag:
Har min sysselsättning på kommuns psyktrin och är ofta ledig på helgerna och vissa vardagar. Har hel sjukersättning, gift, två tonåriga barn varav den yngsta har Autismspektrumpstörning. Liksom jag.
Har asberger, autism, autismspektrumstörning.
Gör som jag visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter.
Jag har diagnoser: Asperger, Autism, Autismsprktrumstörnig m.m
Snälla ni kom in och läs min blogg om mitt liv vetja!
Att vara annorlunda liv med diagnoser är inte så lätt som ni tror!
Dela och sprid min blogg vidare!
Det skulle betydar mycker för mig om ni gjorde detta för min skull!
Tack i för hand!
Min blogg adress är: http://autismmamma.bloggplatsen.se
Min E-mail adress är: happy0@home.se
Jag bloggar för att jag vill öka kunskapen och förståelsen om Psykisk Ohälsa i samhället. Om du bloggar helt eller delvis om Psykisk Ohälsa, följ mig så följer jag tillbaks! Jag har: Autismspektrumtillstånd, Autism, kronisk depression. För samarbete kontakta mig på: / happy0@home.se
Jag och vill skriva lite om mina tankar i den stora världen och och leva ett annorlunda liv och vara annorlunda!
Hoppas på många läsare som vill följs och följa mig i både vått och torrt! Hoppas att ni dela och sprida min blogg vidare m.m
I både glädje och sorg, jag är en lipsill för det minsta lilla egentligen så får vi ser hur det går att blogga här. Har haft ett hård liv!
Ensamhet!
Att lida utav psykisk sjukdom är ofta väldigt ensamt. Man har ofta inget jobb att gå till, ens tidigare vänner slutar höra av sig, själv kanske man inte orkar vara den drivande kraften.
http://autismmamma.bloggplatsen.se

http://autismmamma.bloggplatsen.se

Kattis

24 juli 2017 22:05

Ja, livet är inte lätt ibland. Och bloggen kan stundom kännas som en dagbok man kan lätta sina känslor för.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 20 augusti 2021 20:38

Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...

Av Kattis - 19 augusti 2021 18:01

Nu har det snart gått en vecka sedan mitt lopp i Vemdalen och jag har lagt om min träning inför Göteborgsvarvet halvmaraton om en månad. Så nu blir det färre höjdmeter och mer tempo. Dagens träning planerade jag för att kunna jobba på det tempo jag...

Av Kattis - 16 augusti 2021 22:00


Av Kattis - 16 augusti 2021 21:58

Vemdalen fjällmaraton 45km Hade tre mål för detta lopp: 1. Klara av starten och de första fyra km utan adrenalinpåslag som resulterar i att jag är energitömd efter 500m. 2. Hålla tempot för att klara mig till 32km innan repet skulle dras efter ...

Av Kattis - 13 augusti 2021 13:24

Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards