En bit ur mitt liv

Alla inlägg under juli 2017

Av Kattis - 31 juli 2017 18:45

Besviken konstaterar jag att armarna inte orkar med de tio set jag planerade för. Den sista repetitionen på nionde setet kom precis upp och det var bara att inse att jag fick stanna där.
Fortsätter mitt pass och lyckas i stort sett få det som jag vill och kan nästan lägga förra veckans katastrof bakom mig. Om det inte vore för det där tionde setet. Som aldrig blev av.
Suckar. Tänker till. Frustar. Tänker tillbaka. Till slut slår jag mig själv i huvudet med det faktum att jag för ett år sen tog personbästa med 1 rep på 50kg och idag lyckades jag med nio set av femmor på 55kg! Give me some credit bitch! Hur kommer det sig att man aldrig är nöjd?!
Tog ju nytt pb på 60kg nyss, give me a break! Det är ju för fasen asbra!
Klappar mig själv på axeln.

Av Kattis - 31 juli 2017 05:50

Stoppade hörlurarna i öronen, satte på bästa låtlistan och lät fötterna trumma takten i asfalten. Jag avslutade gårdagen med en löprunda. Den första på mannaminne så hastigheten var allt annat än hastig, men det var gruvligt skönt. Välbehövligt att lufsa av mig alla helgens känslor och rensa systemen så här till semesterns slut.
Efter många timmar i bil är det också skönt att röra lite på sig.
Idag drog arbete igång igen. Vilket känns helt ok. För att inte säga skönt.
Vardag och rutiner är underskattade.

Av Kattis - 30 juli 2017 13:31

Det var korvgrillningen som fick avsluta gårdagens festligheter. Den fick så gott som avsluta själva grillen också, då den brann upp. Klockan hade passerat tvåslaget och gästerna hade minskat kraftigt i antal.
Brudparet var glada och bandmedlemmarna tackade för sig. Artisterna bakom den gammalmodiga micken varierade under kvällen och både brud och tärna förärade oss alla med sina vackra stämmor. Det var en underbar kväll helt enkelt. Så där gränslöst ljuvligt som det är när man har musikanter i familjen.
Nu rullar vi hemåt mot vardagen igen.

Av Kattis - 29 juli 2017 08:30

Mardrömmarna har löpt in i varandra denna natt. Vaknat åtskilliga gånger med allt annat än lugn inombords. Det är ju inte jag som ska gifta mig, varför denna stress?
Uppe långt innan klockan ringde och packade ihop de sista av handdukar och mina prylar för att hjälpa mannen min på traven så mycket som möjligt. Jag lämnar ju honom här i byn bredvid hålan för att åka i förväg och hjälpa till med iordningställandet av det sista gällande dukning och diverse fix.
Nu ska vi bara ha vädret med oss.

Av Kattis - 28 juli 2017 22:37

Dricker vin och leker frisör med systra mi. Hårnålar och spray i mängder. Hur ska det sitta? Kan det här bli bra? Mer hårspray!
Morgondagens bröllop blir en häftig fest med många människor jag sällan eller aldrig träffar. Men glad stämning och mycket kärlek brukar oftast leda till något positivt.
Kommer börja dagen med ännu mer dukning och iordningställande. Sen klädsel, frisyr - hårspray! och kyrka.
Kommer bli en härlig dag.

Av Kattis - 28 juli 2017 20:17

Servetter, värmeljus och ballonger i miljontals. Idag har det pyntats.
Imorgon är det den stora dagen för min yngsta syster och hennes blivande man. Festen kommer äga rum på föräldrarnas gård och tre stora tält har placerats framför huset.
Så idag har det dukats med murgröna och pärlband och hängts ballonger och ljuslyktor. Det blir så fint så.
Sen började släktingar trilla in. Det blir en hel del övernattandes. Tur de har stort hus.
Så träffade jag min far också. Jag har ju faktiskt en sån.

Av Kattis - 28 juli 2017 09:36

Morgongröten smakade ännu bättre med nyplockade jordgubbar. Syster min är en fenomenal odlare. Har så fina trädgårdsland att jag alltid blir lika inspirerad. Men har lärt mig att ge upp, hos mig dör alltid fortare än jag hinner så klart.
Ute har nattens regn färgad världen mörkgrön och luften doftar friskt. Idag väntar ett besök på loppis. Får se vad det leder till.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards