En bit ur mitt liv

Alla inlägg under januari 2017

Av Kattis - 27 januari 2017 08:29

Ibland händer det! Det är inte ofta, men rätt vad det är kniper jag åt mig en liten extra stund under täcket. Kallar det sovmorgon.
Det handlar inte på något sätt om att sova till jag vaknar, utan om att väckas av klockan 6.30 och se till att gossar kommer upp, men krypa tillbaka till gosigt morgontrött sexåring och låta mig njuta av att slippa tvingas gå upp klockan tre på natten.

Det var ett tag sen jag var här nu.
Vet inte varför.
Genomförde min lilla deff under november, december och någon vecka in i januari. Det drog ner ork, styrka och allmän energi. Och gick ändå inte alls som jag önskat.
Vikten minskade några kilo, men jag var mest orolig över muskelförlust. Styrketräningen fortsatte jag likt tidigare men vikterna rasade. Hade ingen kraft, inget tryck i musklerna alls. Kändes värdelöst!
Inte fick jag någon formtopp rent fysiskt heller. Kändes som att min kropp var på samma nivå som alltid.
Så då måste jag alltså få till ett ännu större kaloriunderskott, det räcker inte med 500kcal minus. Och det törs jag inte.

Nej. Deff är inget för mig!
Nu jobbar jag hårt på att istället kämpa mig högre upp bland vikterna. Bygga styrka.
Läste igenom min träningsdagbok igår. Såg hur jag gått från att lyfta tior på 20kg i bänk till att idag göra det på drygt 30kg. Såg mina anteckningar på set om fem repetitioner på 30kg som idag ligger på drygt 40kg.
I juni förra året tog jag mitt sista pb i bänk på 50kg. Sen dess har jag jobbat på att öka det till 60kg.
Så nu sätter jag mitt nya mål. Klart och tydligt för mig själv, och alla andra.

2017 Juni - pb i bänk 60kg.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards