En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 6 november 2016

Av Kattis - 6 november 2016 20:25

Minusgrader och snöpuder på marken.
Med fodrade löpartights, fleecetröja och vindställ kom jag ut på en rörelserunda på eftermiddagen. Mannen lyckades jag också få med mig som farthållare.
Målet var som tidigare att röra mig i 45 minuter, om det blir gång eller lätt löpning spelar mindre roll. Men med maken vid min sida går det inte att dra på stegen, så någon gångart blev det inte. Även om han nästan kunde promenera i mitt löptempo.
Mycket nöjd kom jag i alla fall hem fyrtiofem minuter senare.

Målet nåt redan denna vecka. Två rörelsepass avklarade.

Av Kattis - 6 november 2016 09:58

Det snöar utanför köksfönstret och jag känner mig så nöjd över att alla däck är bytta.

Denna veckas mål var att förändra mina frukostvanor, byta ut alla mackor mot något bättre. Det gick som en dans. Det har blivit havregrynsgröt med smör, keso m frukt eller bär och bacon med äggröra. Keson var ingen favorit men jag ska försöka prova det i fler varianter. Det andra var riktigt bra frukostalternativ.

Målen hittills har varit:
1. Plocka bort allt godis, snacks och bakverk.
2. Byta ut alla kvällsmål och mellanmålsmackor mot frukt.
3. Byta ut frukosmackorna mot bättre alternativ.

De stegen är avklarade. Nästa vecka kommer ett nytt mål.
Eftersom min fokus ligger på styrkan och all konditionsträning ramlat bort nästan helt blir nästa mål att få in minst två sådana pass per vecka. Det kan vara en rask promenad, löpning, judo eller cykling. Men målet är rörelse under 45-60 min minst två gånger i veckan.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards