En bit ur mitt liv

Alla inlägg under oktober 2016

Av Kattis - 2 oktober 2016 20:14

Tror jag har kommit på ett vinnande koncept!

Ha barnens födelsedagsfirande på jobbhelgen. Då kommer jag hem lagom till straxt innan gästerna anländer. Precis så där så jag hinner ta en raggardusch och svida om. Huset välstädat och fikat iordninggjort och framdukat.
Denna gång, till trettonåringens kaffekalas, bjöds det på smörgåstårta. Som jag inte haft ett enda finger med i spelet på!
Annars är det ju jag som fixar dem helt själv. Plus dukning och allmänt städ.
Nej. Detta var mycket skönare.

Så tar jag disken och den övriga städ/tvätten imorgon.

Av Kattis - 1 oktober 2016 20:06

Med nackspärr får man improvisera lite. Jag tvingades lägga om styrkepasset något.

Militärpress och chins kändes inte aktuellt med stramande axel. Så jag bytte till några assisterande övningar istället. Och det var bara roligt.
Blev bicepscurl och skivstångsrodd. Kändes bra.

Något som också kändes bra var knäböjen. Jag kämpar ju med psyket på den punkten. Tron på att jag är starkare och klarar mer.
Idag var planen fem set med fem reps, men nackspärren gjorde mig osäker. Plus att torsdagens tre set på samma vikt kändes jättetungt.
Därför tog jag god tid på mig i uppvärmning och stegrade långsamt vikten uppåt. När det sen kändes så himla bra och tekniken satt snyggt, med djupa fina böj, fortfarande vid tio kilo kvar till matchvikten, kände jag tveksamheten sjunka undan.
Så jag jobbade mig igenom helt efter planen och det gick hur bra som helst.
Gav mig själv en stolt klapp på axeln efteråt. Jag klarar mer än jag tror!

Efter ett skönt rivigt pass är det så himla mysigt med en smaskig middag efteråt. Taco.
När vi lagar taco är det en salig röra i köket. Någon skär gurka, en fixar avocadosås, det steks köttfärs och skramlas med dukning. Allt huller om buller.
Fast det är ju det som är charmen med många barn. Fler som hjälps åt.

Och imorgon är sista arbetspasset för denna långvecka. Och till lunch vankas tacos.

Av Kattis - 1 oktober 2016 08:11

Börjar dagen med grym nackspärr. Känns fruktansvärt onödigt.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards