En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 31 oktober 2016

Av Kattis - 31 oktober 2016 21:19

Båtåret är nu officiellt slut.
Fina Dancec har nu torrlagts på hemmaplan och fixet tycks aldrig ta slut. Men nu är hon i alla fall på plats med tak över huvudet. Presenning som alltid visar sig på tok för kort hur mycket man än mätt.
Men nu är det gjort.

Nu får vi torrsegla fram till nästa säsong.

Av Kattis - 31 oktober 2016 14:37

Höstlov.
Små killar leker i lövhögar, äldre leker i köket (bagare) någon leker med kompisar genom nätets magiska kraft och mamma leker i gymmet. Mycket lek blir det.

Mitt pass blev precis så hårt och rejält som jag planerade. Kroppen var med mig och jag lyssnade till den. Ge och ta som det så fint heter.
Marklyften tar jag lite lugnt med, vill inte få några muskelknäppningar i ryggen så ökningar sker ytterst försiktigt. Idag blev det två femmor på 77,5kg. Nästa gång blir det kanske tre.
Bänkpressen går över förväntan. Fem stycken femmor på 47kg betade jag av idag och planerar öka nästa pass. Känns kanon! 50kg närmar sig!
Sen blev det lite andra kompletterande övningar för rygg och baksidan ben.
Eftersom mina knän gnäller lite av och till hoppade jag över knäböjen idag. Varvar marklyft och böj för att inte slita för mycket. Vill för allt i världen inte få knäproblem nu när böjen precis kommit till härliga nivåer!

Nu vankas någon slags spännande morotscupcake i halloweentema när bagarsonen gjort sitt. Själv får jag njuta med ögonen, men det blir trevligt det med.

Av Kattis - 31 oktober 2016 08:20

Då mitt mål varit styrka det sista året och målet har varit en konstant ökning har jag släppt tankar kring mat och vikt. Med fokus på ökad styrka kommer vikten av att äta ordentligt för att ge kraft åt passen. Och med ökad styrka kommer ökad vikt. Känslan av att se det som kvitto på väl fungerande träning har varit annorlunda men väldigt befriande.

Men nu riktar jag om mitt fokus en aning. Vill fortfarande bygga muskler, men lägga lite mer prioritering på kosten. Förbättra den något för att kanske kunna skrapa av lite underhudsfett.
Resa bokad till vintern och det skulle vara kul att ha något mer utmejslade muskler. Lite mer synliga i badkläderna liksom.

Kvällsmackorna plockade jag bort för någon vecka sen och godis och sötsaker är inget jag någonsin ätit mycket av så det nollade jag också för några veckor sen.
Nu vill jag förbättra frukosten. Eftersom jag är en brödälskare blir det alltid smörgåsar till frukost, och det vill jag byta ut.
Idag provade jag havregrynsgröt med bregottklick och jordnötssmör.
Jo, det var gott. Men jag orkade typ halva portionen. Så det var mättande.

Hoppas det också gav energi till styrkepasset jag planerar göra nu.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards