En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 19 september 2016

Av Kattis - 19 september 2016 21:34

Samtal vid köksbordet.
Ja, så kan man sammanfatta dagen. Mor min och jag med massor att prata om. Minnen från hennes barndom och tankar kring mina morföräldrar. Funderingar kring mänskliga beteendens ursprung och samhällets påverkan på kärlek och allmänt filosoferande i stort.
Riktigt mysigt.

Kortfattat kan man väl konkludera det med att ett liv i krig sänker prioriteringen på ömhetsbetygelse och att brist på kärleksbevis och närhet i barndomen skapar människor med något hämmade känslor och svårigheter med att visa dem.
Eller det är vad vi filosoferade om.
Vad tror ni

Av Kattis - 19 september 2016 09:12

Måndag morgon. Vaknar före väckarklockan av en rethosta som kan väcka döda.
De små vaknade inte, läskigt nog.
Hann göra mig själv klar innan det var dags att jaga upp flocken. Vilket kan vara skönt med ett tomt badrum.

Igår blev kaklet klart i badrummet på övre plan. Väldigt efterlängtat! Längtar enormt till det är färdigt nu. Om inte annat så för att slippa duschkön!

Klockan är bara nio och jag har redan fått undan en tvätt och gjort rent köket. Känns som en väldigt bra start.
Och vilodag på det.
Vad ska jag då hitta på?
Mor min kommer i alla fall på besök, så då gäller det att roa henne lite lagom mycket. Men det brukar inte va så svårt.

En promenad i skogen vore ju nåt.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards