En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 14 september 2016

Av Kattis - 14 september 2016 21:28

Känns lite som deja vu.
Samma matsal, samma rektor, samma bildspel. Bara andra föräldrar.
Tredje föräldramötet denna vecka. Tyvärr krockade det med tvåans, men det fick mannen gå på. Så det spelade ju ingen roll.

Jsg som gick på niornas möte fick diskussionen om gymnasieval och kommande möten om det.
Jippi! Ännu mera möten.

Med äldsta gossen var det så enkelt. Han visste ju precis vad han ville bli redan som fyraåring.
Med nuvarande niondeklassaren är det en helt annan sak. Han har starka sidor och favoriter i ämneskategorin, men vad han vill jobba inom finns det inte den blekaste aning.
Så lite samtal med studievägledaren är nog på sin plats.

Håller tummarna att jag får följa med.

Av Kattis - 14 september 2016 12:20

Så har vi hejat fram det första gänget. De som tillhör vad vi i dagligt tal kallar låg- och mellanstadiet.

Under en timme satt vi i gräset på vår picknickfilt och mös medans ungar i en rörig ström rasslade förbi.
Några sprang som galna med svetten ymnigt flämtandes i tinningen, andra släpade fötterna i gruset och kämpade med att få tiden att skynda mer än dem själva. En del höll hårt om kompisen och andra drog ifrån. Ett och annat yngre syskon kunde tryggt hålla storebrors hand och några tog sats i några meter ivrigt påhejade av oss från kanten.
Alla rörde de sig utomhus under en hel timme och det är väl huvudsaken.

Min åttaåring är av den springande sorten. Slår rekord år efter år. Han bara är sån. Född åt det hållet.
En del har det i benen. Det syns.

Av Kattis - 14 september 2016 09:15

Av Kattis - 14 september 2016 08:24

Skoljogg.
En dag jag alltid packat fikakorgen och tagit med de små hemmavarande gossarna till ängen bakom skolan för att kunna heja när de äldre sprang.
Tack vare att jag dels har flera barn i olika klasser och dels varit judotränare under så många år gör att jag känner enormt mycket barn i skolan. Det finns väldigt många att heja på!
Det är jättekul.

Och tänk. Till och med i år kan jag få komma dit och heja. Är ju ledig.
Så nu är det dags att packa fikakorgen.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards