En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 12 september 2016

Av Kattis - 12 september 2016 21:54

Timmarna flyger iväg när man har roligt. Eller bara allmänt mycket att göra.

En liten solo arbetsdag hade jag denna måndag. Så nu väntar tre lediga dagar innan jobbhelgen. Skönt!
Plötsligt blev långveckan rätt lugn.

Kvällen hade jag tänkt spendera på judomattan, efter dagens föräldramöte, men det mötet drog ut långt mer på tiden än vad jag beräknat. Så det blev inget.

Föräldramöten kan vara så olika.
Detta var terminens första. Av typ hundra. Och det var sjuorna det gällde.
En klass som precis gjorts om och till viss del utökats.
Den klass som sonen kom ifrån var helt underbar, en detalj som helt beror på föräldrarna, så jag var väldigt nyfiken på att se hur det skulle visa sig på dagens möte.
När alla väl kommit in och satt sig kunde jag glatt konstatera att klassrummet var fyllt till bredden. Var endast ungefär tre barns föräldrar som inte närvarade! Vilket kan vara precis tvärtom i en annan klass.

Det är just stämningen och kontakten mellan oss föräldrar som lägger stor del av grunden till hela miljön i klassen. Framför allt i yngre klasser naturligtvis, men även i högstadiet. Att vi känner till varandra, hejar på stan, kan prata om funderingar som rör skola och det viktigaste av allt; pratar om vad vi har för regler och viljor kring våra barns liv både inom och utom skolan. Att vi kan säga till våra barn att vi vet vad som gäller även för klasskompisarna.

Detta möte var lika trevligt och fyllt av skratt blandat med allvar som det varit i tidigare klass. Kändes kanon!
Bara att boka den årliga brännbollsmatchen. Som alltid körs den barn mot föräldrar.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards