En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 7 september 2016

Av Kattis - 7 september 2016 20:53

Virusen haglar omkring mig för tillfället känner jag. Folk är förkylda till höger och vänster och barnen hostar och snörvlar hej vilt.

Vill inte bli sjuk. Jag vägrar!
Har en otrevlig känsla i halsen, lite raspigt öm så där.
Men jag är inte den som blir sjuk.
Jag proppar i mig zink och c-vitamin istället.

Imorgon är det borta.
För att jag har bestämt det.

Av Kattis - 7 september 2016 15:25

Jobb, träning och sen en fika. Börjar bli standard.

På avstånd hörs någon grävare jobba med sitt. Kan det vara problemet med vattnet till skolan som tas itu med?
Gossen kom hem alldeles svettig från skolan. Tydligen var vattnet ur funktion. Känns ju mindre mysigt på ett högstadie!
De kan ju inte ha gympa utan duschar. Men men. Säkert gör de så gott de kan i situationen.

Imorse när jag klev ut i bilen klockan fyra var det faktiskt varmt ute. Krävdes ingen värmare igång alls.
Det växlar dag för annan må jag säga.
Sitta som jag gör nu, på altan i linne, gick inte häromdagen. Men nu känns den milda blåsten bara skön.

Ett par träd på tomten börjar skifta färg och solljuset är blekare än sommartid, men i övrigt skulle man inte tro att det faktiskt är höst nu.

Bäst att njuta medans man kan.

Av Kattis - 7 september 2016 04:45

I måndags for jag plötsligt iväg till den lilla fina modebutiken nere på 'stan' för att köpa en kofta.
En kofta jag provade men beslöt mig för att låta bli, för en sisådär två veckor sen. Men sen dess har den gnagt i mitt medvetande. Jag vill ha den.

Så till slut fick jag nog på mitt ältande och slog tag i saken!
Och jisses så mycket komplimanger jag fick under gårdagen.
Jag är nöjd med mitt beslut.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards