En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 6 september 2016

Av Kattis - 6 september 2016 13:53

Vissa dagar är bara så underbara!
Idag visade det sig bli en sån där extra mysig dag.
Däremot får jag ingenting gjort, men det är en skitsak i sammanhanget.

Direkt på morgonen bestämde jag mig för att genomföra den fruktansvärda inköpsproceduren. Ja, för jag gillar inte att åka och handla. Rafsade snabbt ihop det där jag måste ha och vad som ska ätas inom de närmsta dagarna.
Sen hann jag bara innanför dörrarna på den lokala Ica-butiken så; 'Hallå!' Där är mina högt älskade träningspartners som jag inte sett på otroligt länge! Så där fastnade vi i mängder av kramar och skratt. Föll in i gamla flamsiga spår, så där som man gör när man äntligen träffar någon man tycker mycket om och har haft mycket kul med.
Så mitt snabba inköp tog plötsligt väldigt lång tid. Men var å andra sidan också väldigt mycket roligare.

Efter att ha fått lite gjort som göras ska for jag senare för att hämta lilleman från skolan. Och på vägen hem möter jag nästa kära vän jag inte heller sett på år och dag! Så de korta minuterna det brukar ta hem resulterade i åtskilligt längre tid för återkoppling på min farstutrappa. Underbart mysigt!
Kul att få höra om allt som hänt sen sist och höra att hela familjen mår bra och vilka spännande nyheter som finns att delge.

En riktig återseende-dag med andra ord. Om man nu kan hitta på ett sånt ord. Tänk att det faller sig så att man plötsligt råkar på flera man inte mött på alltför länge, på samma dag!
Lustigt.

Sen slår det mig att allihop är ju killar. Inte för att det egentligen har med saken att göra, men det är väl flest såna kära vänner jag har tänker jag.

Lika barn leka bäst.

Av Kattis - 6 september 2016 11:09

Titta så fint det blev!

Av Kattis - 6 september 2016 07:31

Det knackar på dörren och in kommer den. Äntligen! Som vi väntat.
En gigantisk rulle med våtrumsmatta.
Så stor till vårt lilla badrum.

Den skulle kommit för över en vecka sen, men som vanligt lyckas DHL slarva bort den. De är bra på sånt.
De bort heta DHLI - Det Här Levereras Inte.
Men nu är den här och snart ligger golvet på plats.
Underbart.

Då är det bara resten kvar.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards