En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 1 september 2016

Av Kattis - 1 september 2016 21:08

Jag är ta mig tusan imponerad över mig själv!
Börjar dagen med nästan en timmes löpning, sen en timmes ordentlig styrketräning och avslutar med en dryg timmes judo. Utan att klappa ihop fullständigt. Istället känns det bara riktigt bra!
Men jag vet att det var lite i mesta laget. Får se hur jag mår imorgon.

Nu väntar en jobbhelg med riktigt tidiga mornar. Börjar redan halv fem.
Fast kommer ju då hem när övriga familjen just ätit frukost typ. Och det är ju positivt.

Men nu är det läggdags. God natt.

Av Kattis - 1 september 2016 11:31

Socker, salt och fett.
Fruktsoda, pasta med skinksås, salta kex och smör. Pressar i mig ordentligt med lunch fast jag knappt är hungrig. Måste få till en snabb återhämtning.

Vissa gånger tjockar schemat ihop sig mer än vanligt på träningsfronten. Och förr hade jag ju glatt bara kört på, men nu börjar jag ju försöka lära mig vikten av vila och återhämtning.
Resultat = träning + vila.
Morgonen började nämligen med ett sms från älskad vän som precis är hemkommen från semestern. 'Jag vill springa!', stod det för att vara kortfattad. Och jag är sällan den som är den. Nu när hon äntligen kan återses dessutom. Klart jag vill med!
Så det blev en supermysig runda på åtta kilometer med massa snack och återkoppling till sista tidens bravader.
Semester med stor familj på Grekisk ö is the shit, för att sammanfatta det.

Vill också semestra skockvis i soligt paradis tänker jag nu avundsjukt, men inser att jag har min skock om några år när grabbarna bildat familj! Får se till att bli miljonär till dess.
Jaja, återgår till dagen.

Igår var ju vilodag. För att få till ett bra styrkepass idag. Så vart det löpning istället. Styrkan fick gå som den ville, men den måste bli av för annars går jag miste om ett pass. Vill inte!
Så hem och knapra banan och vila en kvart och sen ner i källaren.
Var beredd på kaos och katastrof bland vikterna, men det gick banne mig riktigt bra. Bänken börjar bli tung och jag kämpar med att inte oroa mig för gamla platån. Men än går det.
Knäböjen börjar få kalasfin teknik och kändes otroligt stark idag. Så där kommer nog ökningen gå fint ett tag till. Och marklyften likaså.
Härligt.

Men efter en timmes löpning och en timmes styrka blir jag rätt trött.
Och ikväll är det judo.
Som sagt.
Ibland tjockar det ihop sig alldeles.

Men imorgon är det vilodag.

Av Kattis - 1 september 2016 07:23

Så klev vi över ännu ett månadsskifte. September i almanackan.

Badrummet på övre plan har stått i stiltje denna veckan. Golvet blev färdigspacklat innan helgen och jag trodde nog att mattan skulle vara på plats nu. Men icke.
Får hoppas på dagen då.

Åtta pers köar för tillfället för tillgängligheten till endast en dusch. Det skapar lite gnissel kan man säga. Nu är ju flera inte ännu i den åldern att de vill duscha dagligen. Men ändå.
Tack och lov har de åtminstone en toalett till på sitt plan, så den biten inte också behöver stöka till det.
Fast det är nu man inser hur värt det är med tre toaletter. Och hur snabb städning det blir med ett badrum mindre.

Inget ont som inte har nåt gott med sig.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards