En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 29 augusti 2016

Av Kattis - 29 augusti 2016 19:38

Små nyduschade sötnosar sitter uppkrupna i soffan med te och smörgås.

Kvällsstund är mysigt. När alla är lite lagom trötta och gosiga. Man sitter med filtar och kramas framför tvn. Med ännu ett av alla fåniga tecknade program på nick jr...
Försöker alltid få det till barnkanalens lite trevligare utbud, men de vill hellre se detta.
Och vad spelar det för roll.
Bara jag får kramas lite.

Vi stora har börjat titta på en ny serie. 'Stranger things' på Netflix. Lite småläskig och riktigt bra tycker jag.
Och det är en bra stund att få tillsammans med de tre äldsta som annars gärna mest hänger på sitt rum. Det blir inte riktigt lika kramigt som med de små. Men det är ändå en sorts umgänge.

Man tar vad man får liksom.

Av Kattis - 29 augusti 2016 17:08

Huvudvärktablett och kaffe.
Fy vilket tryck det legat i luften idag!

Efter diverse tvätt, disk och matlagning i intervaller så har jag nu runnit ut över en köksstol för att pusta ut lite innan kvällens judo.
Själv tar jag dock och hoppar över träningen då jag går på smärtstillande. För det är en av mina regler; värktablett = vilodag.
Vet inte hur noga det är med sånt egentligen, men tänker att har jag ont kan jag ju inte genomföra ett fulländat pass hur som helst och har jag så ont att jag behöver ta piller så behöver jag också vila. Hur mycket jag än vill tänka annorlunda.
Ser till att få ihop att superbra pass imorgon istället!

Lilleman var lika glad som förra veckan när jag hämtade honom och morgonen hade gått precis lika bra. Han verkar ha riktigt kul i både skola och fritids så det är väldigt skönt!

Det är nog inte så farligt att gå upp halv sex för honom, han går ju upp vid sju när man helst vill att han ska sova tre timmar till.
Sovmornar är för dönickar.

Av Kattis - 29 augusti 2016 03:54

Så var det morgon igen. Vad snabbt en natt kan gå ibland.
Men då drar vi igång långveckan då.
Startar med skolinspektionens beslut om könsuppdelade idrottslektioner.
Idiotiskt och så långt ifrån Svenska värderingar vi kan komma.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards