En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 19 augusti 2016

Av Kattis - 19 augusti 2016 22:08

Lagt de minsta. Och de stora har gått in till sig. Utom trettonåringen. Den enda fotbollsintresserade.

För nu är det snart dags! Och, även om chansen är liten, vore ett guld riktigt kul!

Hela familjen har legat samlade i soffan och skrattat åt Ace Ventura ikväll. Knäppare film finns knappast. Trots att den är på engelska kan de minsta skratta åt idiotin. Och det var bara vid nåt tillfälle vi fick se till att de två minsta blundade. Så det gick att se allihop.
Sånt är kul. Lättare ju äldre de blir naturligtvis.

Familjemys.

Av Kattis - 19 augusti 2016 12:05

Nu mår de bra. Mina kära blommor.

Nyduschade och ompysslade står de nu åter på sina platser runt om på nedervåningen. Några har fått byta plats för att få lite omväxling.
Utom herr Citron. Han är lite grinig av sig. Tycker inte jättemycket om förändringar. Vill ha det som han brukar. Mittenplatsen i köksfönstret, granne med flertalet orkideer.

Han är åtta nu till årtalet. Liten och robust växer han inte så fort. Har inte bråttom helt enkelt.
Storpojken födde upp honom från ett frö taget ur citronskivan i skolans matsal. Fisk på menyn gissar jag.

Han är söt, det är han. Även om han är en surgubbe.

Av Kattis - 19 augusti 2016 09:05

Jag är olydig.

Läser igenom mitt nya träningsprogram grundligt. Ligger raklång i sängen alldeles mör i kroppen och läser noga vad som står skrivet om det nya uppläget jag tagit mig an. Både från Styrkelabbet, där jag hämtar det mesta av min träningsinfo, och från andra som gett sin berättelse om samma program.
Blir lite förvånad när jag ser att det är verkligen ett populärt och rosat upplägg, detta 'Starting Strength' av Mark Rippetoe.

Först ser jag att min löjeväckande reaktion efter första passet är normal. Det ska kännas fånigt enkelt, dumt lätt och avskräckande lite.
Så jag var inte fel ute i mina känslor. Tröstar en aning.

Läser vidare att om träningen inte löper på bra beror det antagligen bland annat på att man ändrat i passet eller lagt till övningar.
Hmm. Busted!
Jo, ok. Jag lade ju till en hel del. Det var tydligen inte alls tänkt. Det var precis det man inte skulle göra.
Tillit skulle man ha. Det hade jag ju sa jag, men inte tillräckligt tydligen.

Det som sen var en stor anledning till felande var att man inte såg till att få en riktigt vilodag före nästa pass.
Busted! Igen.
Vilodagar har jag svårt för. Fast på sistonde har de kommit rätt tätt i alla fall. Jag har ju inte haft en chans riktigt.
Men nu då. Med en kropp helt slut från gårdagens judo och med armar jag knappt orkar lyfta. Då får jag alltså inte köra gympasset idag, utan ska vila idag och köra imorgon? Eller får och får, bör är väl ett bättre uttryck.
Jag är väl inte den som inte kan se förståndet i det hela. Men ändå.

Ok. Vilodag idag.
Promenad är väl ok? Lätt jogg? Yoga kan man alltid göra! Kan nog sitta bra idag också.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards