En bit ur mitt liv

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2016

Var blir det mat?

Av Kattis - 15 augusti 2016 23:08

Åtta personer. Vi vill äta, finns det plats?

När man är många finns många viljor. Många olika smaker, grader av hunger och varierande viljenivå av uppoffring för bästa matläge.
Därutöver har vi plånboken. Den lever lätt sitt eget liv i en familj av många. Sinar fort alldeles på egen hand och lurar på mörka hemliga brunnar det gäller att förutse.
Med andra ord; till och med en måltid på Mc Donalds blir skitdyrt!

Igår hittade vi in till nåt litet Italienskt hak inne på Liseberg och dagens lunch blev en korv på Universeum.
Men sen då? Var ska vi äta middag?
Hittar ju inte i stan och hotellvarianterna kostade skjortan. Nej, mer hela garderoben. Så det blev att vandra ännu mer.

Hann två kvarter innan lilleman var dödstrött. Ett kvarter till så svalt nästa gosse typ ihjäl.
Pappa läste menyer hos resturanger för glatta livet. Inget dög.
Efter nästa övergångställe hittade vi det. Resturangen med stor R! Lycka!
Tog oss över och kors och tvär förbi spårvagnar, cykelbanor och bilvägar, det är inte lätt att vara trafikant i Göteborg! Slutligen framme vid smakernas palats, lapp på dörren ordar om 'omfattande renovering' och dörren stängd. Suck!
Vandrar en bit längs avenyn innan hela skaran ger upp och faller ihop som en drös torra sillar på en bänk.

Gossmor synar envist fältet och på andra sidan gatan glimmar det till. Precis en plats jag kan tänka mig ha en mysig familjemiddag på.
Efter en liten koll fick jag med mig skaran dit och förslaget bifalles.
Demokratiskt så det förslår.


Och just så.
Middagen blev en succe. Jättemysig resturang med fina sittplatser och riktigt god mat och målarbilder och färgpennor som underhöll mindre gäster. Tack Lilla London.
Det blev toppen till sist!

Den som väntar på nåt gott

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 20 augusti 2021 20:38

Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...

Av Kattis - 19 augusti 2021 18:01

Nu har det snart gått en vecka sedan mitt lopp i Vemdalen och jag har lagt om min träning inför Göteborgsvarvet halvmaraton om en månad. Så nu blir det färre höjdmeter och mer tempo. Dagens träning planerade jag för att kunna jobba på det tempo jag...

Av Kattis - 16 augusti 2021 22:00


Av Kattis - 16 augusti 2021 21:58

Vemdalen fjällmaraton 45km Hade tre mål för detta lopp: 1. Klara av starten och de första fyra km utan adrenalinpåslag som resulterar i att jag är energitömd efter 500m. 2. Hålla tempot för att klara mig till 32km innan repet skulle dras efter ...

Av Kattis - 13 augusti 2021 13:24

Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards