En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 12 augusti 2016

Av Kattis - 12 augusti 2016 12:21

Så har vi tömt vårt gamla läskiga badrum och fått iväg allt skräp till tippen. Mycket skönt!
Nu får vi se hur vi bygger upp det igen. Enkelt men snyggt är min filosofi.
Det är barnens badrum det handlar om så funktionen går före allt annat.

Altanen har jag också städat och gamla trasiga pulkor har jag slängt, att jag inte gjort det förr!! Och nu ska det pyntas för kvällens kräftskiva.

Appropå det. Kanske borde åka och köpa några kräftor då...

Av Kattis - 12 augusti 2016 09:36

Det är härligt klar och lite kylig luft utomhus. Frisk höstluft. Sommaren är därmed slut.
Men ännu kan varma dagar komma.

Igår kväll var det utbildning för mannen, sextonåringen och mig. Handledarutbildning för övningskörning. Nu börjar det. Alla steg mot vuxenlivet.

Läskigt att min lilla gosse är så stor, men samtidigt känns det så självklart. Han är ju där nu. Lång och ståtlig.
Och minstingen börjar sexårs.
För sjätte gången börjar jag om skolan! Känns som att jag kan detta nu. Är mer bekant med skolmiljön än flera lärare.
Själv har jag börjat jobba, efter sexton år som hemma-mamma. Vilken förändring från tio år sen!

Livet har onekligen vänt sig.
Det är bara följa med.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards