En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 10 augusti 2016

Av Kattis - 10 augusti 2016 19:51

Springer in på Ica straxt före stängning och rafsar ihop det som behövs akut.

Planen sprack idag kan man säga. Eller vi ville för mycket, kan man också uttrycka det som. Hur som helst hanns det varken med nån vettig middag eller inköp vid en bättre tidpunkt.

Fast det här gick ju det med.


Judomatcherna, OS, blev tre till antalet, och fler kommer men då sover jag. Och då min kära vän har kanalen och inte jag fick jag komma över till henne för att titta. Tur hon också gillar judo!

Och mannen stod hela eftermiddagen och rev badrum. Kakelplatta för kakelplatta.

Därför fick middagen bli vad den blev. Egenhändigt ihopsnickrade pannkakor av killarna själva. Men det går ju ingen nöd på dem, det är väl bra att de får fixa lite sånt ibland! Ansvar är bra.

Efter alla judomatcher lyckades judokompisarna i alla fall komma ut på en femma. En mycket långsam femma då ingen av oss varit ute på ett par veckor minst.


Ett resultat som kommit av att jag började ta min styrketräning mer på allvar är att jag har gått upp i vikt. Ett par kilo så där. Och det känns väldigt mycket i löpning! Väldigt mycket! 

Så pass att jag liksom inte kände att det var så roligt längre. Blev för jobbigt och tiderna blev fruktansvärda. Jag hade svårt att ställa om fokus för just löpningen.

Det har också gjort att jag inte vågat springa med mina gamla löparkompisar, av rädsla för att jag inte skulle orka haka på.

Men så ville verkligen vännen ut och även hon ville ta det lugnt.


Och så skönt det var! En väldigt långsam runda på fem kilometer. Precis lagom tempo, så där så vi kom hem trötta men inte döda. Utan fortfarande pigga och glada. 

Det är då lusten kommer att vilja springa igen.

Av Kattis - 10 augusti 2016 15:20

OS är roligt.
Väntar med spänningen på Nyman kliv upp på mattan för fight i judo!
Håller tummar och tår krampaktigt.
Visa dem vad du går för!

Det är lite läskigt med judo. Det kan vara över på fem sekunder.
Om man då laddat och satsat i femton år på det.

Av Kattis - 10 augusti 2016 03:56

Tidig morgon. Men bara två dagar kvar till semestern.

Surplar kaffe och tittar ut i kolsvarta mörkret. Skönt att det inte ligger is på gatorna än.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards