En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 8 augusti 2016

Av Kattis - 8 augusti 2016 15:22

Lycka.

Tänk vad lite det behövs för att få mig att sprudla av glädje. En ny fin almanacka och ett par underbart efterlängtade böcker.

Älskar Anna Gavalda!!
Tyvärr har jag haft svårt att hitta hennes böcker, speciellt på biblioteket som aldrig har böckerna jag vill läsa.
Men nu lyxade jag till det ordentligt, och köpte dem.

Av Kattis - 8 augusti 2016 09:52

Utsövd. Härlig känsla.

Det är något av det bästa som finns, att sakta vakna och veta att jag behöver inte slå upp ögonlocken ännu. Jag kan bara somna om, om jag vill.
Fast det vill jag sällan. För jag gillar att vakna och gå upp till en ny dag.

Idag klev jag upp till en gigantisk disktrave och en diskmaskin fylld med rent. Men eftersom disken är utfördelad på grabbarna och jag så gott som aldrig behöver bekymra mig om den längre, kändes det bara rogivande att få ta hand om den nu.
Och sätta på nästa maskin till gossen istället. Han ska ju inte behöva lida för att det hamnade ett kalas just vid hans diskdag. Man får ju hjälpas åt.

Solen tycks inte ha vakna än. Kanske också tar ledigt idag. Istället har herr Blåst kommit på besök. Undrar hur länge han tänker stanna?
Vad ska man hitta på då.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards