En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 27 juli 2016

Av Kattis - 27 juli 2016 20:19

Sköntont. Maken tar i så det går mot gränsen till smärta med jämna mellanrum.
Men det är väl det som gör att det är så otroligt skönt. Den där blandningen av mjukaste massage och de lite hårdare greppen där någon muskel har låst sig.

Sitter med min kvällste i soffan före läggdags och spelar patiens, en av mina små löjliga intressen, då mannen plötsligt lägger sina händer på mina axlar och börjar klämma lite smått.
Jag faller som en fura ner i hans knä och får den ljuvligaste massagestund. Ända ner till vaderna och fötterna.
Himmelskt!

Fotmassagen var helt galet välbehövlig. Och vaderna med för den delen.
Man kan tycka att jag på mitt arbete inte rör på mig särskilt mycket alls. Arbetsytan är ju inte stor om man ser till kvadratmeter. Men jag står precis hela tiden och går några meter än hit och än dit. Så på det hela taget blir det en bit. Närmare bestämt ungefär fem kilometer per pass.
Inte så mycket kan man tycka, men det känns i fötterna.

Maken spontana fotmassage var därför väldigt uppskattad. Han borde ha semester oftare.

Av Kattis - 27 juli 2016 16:15

Dimper ner i hammocken med ben som spaghetti. Känner magen kurra av hunger. Måste äta nåt nu!

En vanlig jobbdag till 14 och vanlig tvättdag därefter. Utan större komplikationer i än det ena eller andra.
Brist på sysslor gav mig lust till några kompletteringsövningar rent styrkemässigt. Så det fick bli lite ben.
Därav spaghetti-konsistensen.

Kan ju vara det som skapar denna hunger också.
Mat. Nu.

Av Kattis - 27 juli 2016 04:31

Kör genom tjockaste dimma, som filmjölk täcker den hela motorvägen.
Solen verkar inte vilja kliva upp denna morgon. Gömmer sig bakom skogsbrynet och dimman.
Jag hade helst legat kvar i sängen jag med.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards