En bit ur mitt liv

Direktlänk till inlägg 23 juli 2016

Straffarbete

Av Kattis - 23 juli 2016 20:28

Plötsligt funkar det bara inte!
Uppvärmningen funkar som vanligt men sen när det blir dags att jobba... Ingen kraft alls!

Märkt ett mönster på detta fenomen. Det upprepar sig med jämna mellanrum. Ungefär var fjärde vecka.
Skitirriterande!
Men det finns en bra vecka också. För samma mönster återkommer med en riktigt stark vecka. Då jag känner att allt går kanon och jag ofta gör personliga rekord.
Och den veckan är ju rolig.

Men idag var det skit!
Skulle göra bänkpress. Och den har varit lite knepig de sista veckorna, har liksom hakat upp mig på 47,5kg. Förra veckan fick jag äntligen upp den i fyra repetitioner, men idag. Nada!! Fick upp den ynka en, EN, gång!
Blev så himla arg och sur att jag ville gå i bitar. Men upp kom den inte igen.
Så då bestämde jag mig för att pumpa den där nedrans stången upp och ner till handflatorna blödde. Bara för att visa den jäkeln! Och försöka bygga muskler på en vikt jag klarar bättre.
Så istället för att köra mina vanliga 10x4 set på lättare 35kg efteråt gjorde jag en stege. Först en rep, sen två, tre osv upp till tio. Och sen baklänges.

Väldans vad tung en vikt kan bli efter några reps!
Efter att jag kom upp till tio var mina armar finito. Totalt slut. Gick inte mer.
Fick ta en paus, äta lite middag (himla god grillad karre!) och sen på det igen. Tio reps, nio, åtta och ner till en. Räknade ut att det blivit 110 lyft bara i stegen. Rätta mig gärna om jag har fel!
Och sen sved mina armar så otroligt att jag kände att de blivit straffade nog. Sket i övriga övningar.

Hoppas bara de bättrar sig till nästa vecka!
Och att det är en bättre vecka.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 20 augusti 2021 20:38

Vilken trötthet jag upplever just nu! Två veckor in i arbete efter en väldigt lång semester och det är klart att det tar på krafterna att komma in i rutiner igen, lära mig nya rutiner för ändrade arbetsförhållanden, jobba ihop mig med nya kollegor ...

Av Kattis - 19 augusti 2021 18:01

Nu har det snart gått en vecka sedan mitt lopp i Vemdalen och jag har lagt om min träning inför Göteborgsvarvet halvmaraton om en månad. Så nu blir det färre höjdmeter och mer tempo. Dagens träning planerade jag för att kunna jobba på det tempo jag...

Av Kattis - 16 augusti 2021 22:00


Av Kattis - 16 augusti 2021 21:58

Vemdalen fjällmaraton 45km Hade tre mål för detta lopp: 1. Klara av starten och de första fyra km utan adrenalinpåslag som resulterar i att jag är energitömd efter 500m. 2. Hålla tempot för att klara mig till 32km innan repet skulle dras efter ...

Av Kattis - 13 augusti 2021 13:24

Som på ett fullastat lasbilsflak längs en dammig grusväg genom den indiska landsbygden känns det. Trångt bland människorna, gråtande barn och snarkande äldre. Det är bara yrande fjädrar från hönsburarna staplade på taket som saknas. Jag sitter på...

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards