En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 11 juli 2016

Av Kattis - 11 juli 2016 16:03

Efter regn kommer sol.
Men straxt efter kommer ännu mer regn.
Idag har skurarna efterlöpt varandra med en gnutta solstänk däremellan.
Svensk sommar i sitt esse!

Tog en sväng ner till grottan. Mitt underjordiska krypin. Mitt alldeles egna svala gym på källarplan.
På schemat stod marklyft, stångpress, stångcurl och så lite avslutande 'good mornings'.
Det gick bra med marklyften, fick till en femma idag på tungvikten 77,5kg, vilket betyder att jag kliver upp på 80 jämna nästa vecka! Sen körde jag fyra tior på 50kg.
Nu börjar vikten kännas i händerna! Jag får verkligen kämpa för att inte tappa greppet i de sista repsen. Funderar på hur jag bäst strategiskt ska hantera det. Tänker börja med att testa kalk och hoppas på det bästa.

Vet att nästan alla kör med vänt grepp på en hand och gissar att det är det steget som kommer sen. Men har fått för mig att det ändå inte är hundra procentigt rätt. Lite åt fuskhållet. Att det bästa är att klara med vanligt grepp.
Så det är ju målet.

Måste alltså jobba på greppet!

Av Kattis - 11 juli 2016 09:43

Att bygga muskler är roligt. Att se hur styrkan ökar och musklerna växer är ännu roligare. Men det ger faktiskt ett mindre bekymmer! Ett må hända löjligt problem, men ändock något som skapar hinder i min vardag.
Kläder.

Jag är bredaxlad. Har faktiskt alltid varit och är väl född sådan. Det har alltid varit en fördel för mig i klädväg då kläderna hängt bra där de ska.
Men nu är jag ännu mer bredaxlad och det har passerat höftlinjen för länge sen. Det gör att jag ser konstig ut om jag inte tänker på klädseln.

Jag har forskat lite i detta och försökt ta lärdom av Trinny & Susanna. Där har jag förstått att jag ska försöka jämna ut bredden på höft och axel och dessutom markera midjan. Det vill säga inga kläder som bara hänger rakt ner. Och absolut inga korta ärmar, det måste antingen vara hellånga ärmar eller linnen!
Jag har testat dessa teser på varierande sätt och det stämmer verkligen! Därför går jag konstant i linne.

Men jag tycker det blir så tråkigt. Samma sak om och om igen liksom. Försöker lära mig använda klänning mer nu sommarvis, men känner mig ofta för uppklädd i det. Gillar mer shorts.

Så jag har en jakt på gång. Variationer på lagom snygga linnen. Söker med ljus och lykta.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards