En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 27 juni 2016

Av Kattis - 27 juni 2016 09:32

Livet förändras.
Ibland väldigt mycket, på väldigt kort tid.

Ramlade över en annons om sökande för kontrollanter på en spännande arbetsplats. Tyckte det kunde passa mig perfekt. Slängde helt spontant iväg en ansökan.
Trodde aldrig att det skulle ge nåt.
Men som på ett bananskal gled jag genom mängderna av tester, intervjuer, utbildning och praktiska prov. Hela tiden med känslan att det satt som en smäck.

Och nu har jag jobbat i två månader!
Swosh bara!
Så kan det gå när man följer sin instinkt. Det liksom skulle vara så. Meningen.

Idag är jag ledig efter att ha jobbat hela midsommarhelgen. Sitter med kaffekoppen i svalkan på altanen och myser.
Funderar lite över om den väldiga värmen som varit under helgen tänker svika mig på min ledighet.

Solen gömmer sig ännu bakom granen, där den alltid lurpassar under morgontimmarna. Den dyker snart fram med bättre kraft.
Så där så vi vill öppna poolen.

Tror banne mig livet börjar lugna sig nu. Vore skönt!
Det senaste halvåret har varit fyllt av krävande känslostormar, en efter annan. Men jag har härdat ut. Även om jag stundom kännt för att ge upp...

Träningen är nog det som hjälpt mig uthärda. Jag svängde mitt träningsfokus från judon till styrka för ungefär ett halvår sen. Hittade ett program för styrkeutveckling jag började följa och fick intresse för att utvecklas inom styrkelyft.
Bara som hobby för mig själv, men jag sneglar lite på resultatlistor för min viktklass med jämna mellanrum.
Börjar närma mig i bänk tex.

Mitt mål var till att börja med min egen vikt (60kg) i varje del, det vill säga marklyft, bänkpress och knäböj.
Marklyft gick jag förbi för ett tag sen. Bänk närmar sig. Kom till 50kg för ett par veckor sen. Och knäböj fick jag börja om med för ett par mån sen på grund av teknik.
Jag vill vara riktigt noga med tekniken!

Sen har jag knappast bråttom. Ett halvår har tagit mig väldigt långt. Får se hur långt jag kommit under nästa halvår.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards