En bit ur mitt liv

Alla inlägg under november 2015

Av Kattis - 4 november 2015 07:38

Sovit som en stock. Skönt att alla mardrömmar verkar lägga av.
Förstår inte riktigt varför jag haft så mycket läskiga drömmar de sista månaderna. Måste ju bero på inre stress.
Jag vet att jag haft mycket att tänka på den sista tiden, men att det ska ge mig så många sömnstörda nätter.

Vardagen är igång efter lovet igen och idag har jag ett väldigt spännande möte som jag ser mycket fram emot. Kanske nåt jag kan delge i en snar framtid.

Av Kattis - 2 november 2015 08:18

Killarna cyklar till skolan och lilleman får sovmorgon tillsammans med storebror. Det ger mig en skön, rask morgonpromenad med Freja på tu man hand.

Vi går runt villaområdet, förbi lurpassande katter i det höga gräset och skator som krigar om tappade sopor i väggrenen. Solen bländar mig och luften är varm. Det är November och luften är ännu varm. En skön höst.


Det står måndag i kalendern och vi har lämnat oktober bakom oss. Halloween har förflutit med sina pumpor, pajer, sötpotatis och läskigt utklädda barn. Och vuxna.

Halloween - Lördag kväll.

Barnen gick ut och samlade godis i drivor. Pappa ställde sig, klädd i mörk rock och otäck mask, innanför det becksvarta hallförnstret.

Utanför hängde ett pratande skeletthuvud och drog blickarna till sig, när barnen var upptagna med det, tände pappa ficklampan och fick deras blickar mot sig istället, med ett illvrål till följd! Barnen sprang och vi fick det mesta godiset för oss själva ;)

Ska det vara läskigt så ska det.


Men det var då och nu är det måndag. 

Och jag längtar till jul.



Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards