En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 28 september 2015

Av Kattis - 28 september 2015 21:50

Med en mor på besök ramlar tiden omkull.
Ett roligt fall, men ändock ett fall.

Hann med målningen jag ville få gjord bland allt detektivarbete i alla fall.

En dag imorgon också. Då kanske jag får ännu mer gjort.

Av Kattis - 28 september 2015 14:07

True detektive.

En nyckel spårlöst borta denna morgon. Bussresa som trolig scen för mysteriets händelseförlopp.

Gossmor levereras ett meddelande via sms om gossens olycka och skrider genast till verket.
Googlar fram trafikverkets länsavdelning och hittar ett nummer.

Sen följer samtal med olika direktioner. Nya samtal och klargörande av bussbolag och sen ännu fler samtal angående bussresa och chaufför.
Till slut kom ett samtal.

Den förmodade bussen var tom, men chaffören på den andra turen hittade en nyckel vid förfrågan. Fick ännu ett nummer och gjorde ytterligare ett samtal.

Och nu. Nyckel funnen. Nyckel hämtad.

Fy tusan vilken curlande mamma jag är. Nästa gång får han reda ut det på egen hand.

Av Kattis - 28 september 2015 09:34

Hungrig som en varg vräker jag i min rester från lördagens grillmiddag. Fast klockan bara är nio!
Jag har precis kört ett styrkepass som kändes riktigt bra. Mage & höfter.

Utanför köksfönstret skiner solen så där blekt och vackert som den bara gör på hösten. Och det var endast drygt fem grader då vi promenerade till skolan imorse. Så det var kallt om näsan.

Nu ska jag ta och svänga ner till tvättstugan för att gräva lite i tvättkorgarna innan jag ska försöka få tag på en skvätt färg till så att jag kan måla klart väggen.
Några droppar bara, det är allt som behövs.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards