En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 26 september 2015

Av Kattis - 26 september 2015 21:18

Små minimänniskor i pyttesmå judogis sprang runt på mattan under morgonens lekjudo. Och samma små urgulliga krabater tränade på vändning, fasthållning och brottning, newaza.

En av de vitklädda pluttarna var min minsting, Elvis.
Eftersom han först också var med på stor & liten, där man tränar tillsammans med sin mamma/pappa/vuxen, var han rätt trött när båda passen var avklarade. Trött men nöjd. Det var tydligen riktigt kul!

Känns bra, eftersom jag vet hur försiktig och nervös han är i nya situationer.

Av Kattis - 26 september 2015 19:34

Det bankar.
Det hamras och låter på andra sidan väggen. Mannen spikar plank.
Fast klockan är sju...

Dagen har gått i ett.
Lördagmorgon och väckning av väckarklocka. Ingen mysmorgon här inte.
Av någon anledning hamnade jag som tränare på småttingpassen denna lördag. Stor & Liten och Lekjudo.
När man aldrig hållit de passen förut känns det riktigt bra när en liten parvel på typ fem år kommer fram och säger att det var kul idag!
Bra! Då har jag lyckats!

Hammarslagen ekar.
Hade en liten diskussion kring uppsättandet av plankväggen. All gammal plank sitter ju spikad. Då kan vi ju inte skruva upp det nya!!
Nej. Spik fick det bli.

Snickare gillar tydligen inte spik.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards