En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 24 september 2015

Av Kattis - 24 september 2015 21:43

Me and my inhalator!
Best friends forever. BFF!

Hatar när förkylningar kryper ner i luftrören. Hatar att flåsa runt och känna andnöd per tionde minut.
Känna mig som en gammal tant som aldrig motionerat i hela sitt liv. Blä!

Äntligen får jag krypa ner i sängen och dra nåt gammal över mig. Typ en filt då.
Hoppas på en helt annan dag imorgon.

Av Kattis - 24 september 2015 18:31

Kryssdag.
En sån där dag som man bara vill stryka ett streck över, när man bara längtar tills den är över och man får gå och sova.

Så har min dag varit.
Trött, seg och sjuklig. Med liten prins har jag legat och gosat i soffan hela dan framför tvn.
Med en snurrig hjärna har jag pressat ur mig all min pedagogik för att gossen skulle förstå alla sina övningar i matteboken. För nu när mamma äntligen låg still och inte kunde smita iväg hela tiden ville pojken förstås göra 'läxor' i massor!
Och det gick ju bra. Trots allt.
Flera sidor fick han gjort!

Kanske vi rent av sover lika gott bägge två inatt.

Av Kattis - 24 september 2015 08:10

Mardrömmar i skräck, med stympning och tortyr. Nattsömnen störd och morgonen svårväckt.

Öppnar ögonen till halsont och tung känsla i hela kroppen. Mår inget vidare.
Det är inte ofta jag är sjuk. Men det är så det känns nu.

Kryper ner under filten i soffan och hoppas det går över.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards