En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 22 september 2015

Av Kattis - 22 september 2015 14:03

Hög på färgångor tar jag en snabbkaffepaus.
Tolvåringen vill ha hjälp med läxträning, så det är bara att ställa upp. Diktamen. Gossen ska skriva svenska.

Förmiddagen ägnades åt målning. Därav ångorna.
De vackra träväggarna har beslutats bli vita. Känns trots allt bäst.
Trä har jag i min förrådsdörr.

Att kladda färg på ojämnt plank som gärna suger i sig en rejäl dos är tidskrävande. Allrahelst då det dessutom finns en infällning mitt i den, med brädändar runt alla kanter.

Så klar är jag inte. Men jag blir.

Av Kattis - 22 september 2015 07:41

-Mamma, min bänkkompis gick hem idag. För hon hade löss!

Luskam fram. Gossar på rad. Kamma. Kamma. Kamma.

Tog upp saken gällande löss med familjens frisör för några år sen. När jag gjorde bekanskap med dessa terroristdjur för första gången.
Hon, frisören, berättade att det hände att en kund kom in med löss, men då borstade hon bara bort dem och sen var det inget mer med det. Inget märkvärdigt i hennes ögon.
Där släppte min panik.

Det där med schampo och grejer för att ta död på kräken struntar jag i. Tror inte på det alls!
Vid första bekantskapen dundrade jag på med dessa tvålar. Det enda som hände var att jag förstörde hårbotten på pojken. Lössen festade vidare av bara farten.

Nej. Det enda som gäller är - kamma!

Igår hade just gossen med löss hos bänkgrannen ett tiotal ägg i nacken. Möjligen en lus.
Kammar noga och drar bort vad skräp jag än hittar. Brukar åka med nåt sandkorn också. Det är otroligt vad man kan hitta i hårbotten på ett barn!
Kammar jag riktigt bra är allt borta sen. Men ibland missar jag nåt ägg.
Igår hade jag missat två ägg. De såg jag imorse.
En lus missar man inte lika lätt.

Så kudde och keps i frysen och tröjor i tvätten.

De där försäljningstrixen med tvålar och skit, går jag inte på längre.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards