En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 21 september 2015

Av Kattis - 21 september 2015 13:23

Än håller schemat!

Pustar ut ett par minuter innan det är dags för Dennis simskola. Ytterligare en punkt på dagsschemat som glömdes bort imorse.

Fick gjort det jag ville innan lunch och har precis lyckats få takbalken färdigmålad!

Underbart när produktiviteten löper som den ska.

Mötet mellan det vita taket och takbalken med tegelväggen är så jädra skitsnygg!! Det är så det kniper i magen.

Nästa punkt för mig på programmet, om jag får tid till det, är att banka in spik och börja slipa träväggarna i matplatsdelen. För att slutligen måla.

Känns som att detta kökprojekt aldrig tar slut.

Av Kattis - 21 september 2015 07:31

Sitter med block och penna för att kladda ner veckans meny med tillhörande inköpslista.
Det är lika svårt som vanligt.

Bredvid mig sitter liten Elvis med sin frukostsmörgås och pressar in sina nakna små fötter mellan mina vader. I ett sökande efter värme kanske.
Trots att jag bett honom klä på sig sen länge och till och med serverat honom kläder på soffan så sitter han nu här barfota i pyjamas.

Straxt knatar storpojken till bussen och högstadiekillarna, tillsammans med tioåringen, till sitt. Bara de två små pluttarna får jag slå följe med.
Idag är lille Elvis hemma som vanligt och vårt måndagsschema är fullt.

Vi ska städa på klubben.
Vi ska göra veckohandlingen.
Vi ska fylla bilen med skräp och fara till tippen.
Vi ska måla takbalk och väggar i köket.

Nu påbörjas målningen av etapp två i projekt kök.

Att göra listan ser ju inte mycket ut för världen. Men jag vet ju hur det alltid tar så mycket längre tid än man tror.
Förhoppningsvis hinner jag med allt fram till målningen innan lunch.

Nej, men vad ska jag skriva på denna veckomeny nu då.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards