En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 19 september 2015

Av Kattis - 19 september 2015 22:41

Dimmad mysbelysning över öppna spisen sänker ett matt sken över den framtagna tegelväggen. Det är otroligt vackert. Ger en stämning likt på ett museum.

Faktum är att vi har dimmade lampor överallt i köket. Vilket är väldigt mysig kvällstid.

Fick ihop mina grabbar för en liten film nu på kvällen. 'Big game' med Samuel Jackson. Riktigt bra!
Härligt med en film där folket i ett land faktiskt pratar landets språk och inte bara engelska. I det här fallet finska.
Sevärd. Rekommenderas!

Appropå gossen från stan. Han kom hem alldeles utmärkt till två väntande föräldrar på perrongen. Och de hade haft jätteroligt.

Tror jag det!
Åkt tunnelbana för första gången.

Av Kattis - 19 september 2015 18:17

Solen ligger lågt och speglar sig i grannens fönster. Björkarna lyses upp i sin gulmelerade skrud. Mot den grå himlen ser det nästan overkligt ut.

Sitter och tar igen mig efter middag och efterplock. Mannen mäter golvlister längs köksgolvet.

Idag blev skafferiet klart och det känns så otroligt fräscht och lyxigt att botanisera där inne!

Som ni ser har micron inte tillberetts plats i köket, utan den får stå och skämmas i skafferiet.
Den är inget vi använder varken mycket eller gärna. Uppvärmning av mattester och tillagning av popcorn. That's it.

Snart rullar tåget in från Stockholm C. Eller från stan, i dagligt tal.
När den anländer vår lilla station hoppas jag på att min trettonåring med kompis kliver av.
(Fast det är klart jag vet att han gör.)
De har varit uppe hos en tjejkompis som flyttat till stan för ett tag sen. Och att ta sig till Centralen och sen vidare med tunnelbana när man aldrig varit där eller åkt sånt är en rätt stor grej. Inte minst för mamma!
Han är ju inte jättestor. Men när man tänker på att barn faktiskt bor och lever där så kan det ju inte va så farligt. (Känner mig som en riktig lantis)

Själv har jag ju faktiskt ramlat runt där när jag inte var många år äldre, nattetid...

Kanske därför jag inte vill ha min son där.

Tror jag går och möter honom vid station nu.

Av Kattis - 19 september 2015 12:33

En gråter och skrattar om vartannat. En rusar runt utan stopp och ännu en annan står som förstenad.
Idag var jag med på minstingarnas judopass. Stor & Liten och Lekjudo.

På S & L leker barn mellan 3-5 år styrda lekar med sina föräldrar och på Lekjudo är det just lek på judovis med små barn mellan 5-6 år.

Jag brukar inte vara delaktig i de grupperna, eftersom jag är med så mycket på vardagspassen. Men nu är det planerat att jag ska ta just dessa grupper nästa lördag så idag var jag med som praktiserande tränare.

Det är kul med judo och det är kul med barn. Så kombon är ju oslagbar.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards