En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 18 september 2015

Av Kattis - 18 september 2015 18:13

Tolvåringen drog på disco och tre små grisar krigar om popcornskålen i soffan.
Pappa sätter upp spotlights under köksskåpen och bråkar med tvinnande elkablar. Själv väntar jag på att färgen ska torka i skafferiet. Så att jag kan måla en gång till.
Fast det var inte jag som målade första varvet, det gjorde storpojken.

För när det nu väl började bli nästa ordning i köket rev vi ut hela skafferiet för att röra till kaoset igen. Så vi kan måla och göra fräscht där inne också. För det var nästan akut!

Men det är å andra sidan snabbt gjort. Måla ett par gånger, upp med nya hyllor. Klart!

Klart är nu också köket. Det handlar inte om många minuter nu.
Elen är på plats med spotlights över köksbänk och eldstaden och taklampor över skänken.
Nu kommer det övriga trädetaljerna snart på plats och så ska jag kladda över kaminkåpan med lite ny färg.
Sen så.

Av Kattis - 18 september 2015 10:14

Trött i armarna slår jag mig ned på köksstolen intill fönstret. Riktigt njuter av höstvädret utanför.

Ett styrkepass innan tio är helt min melodi. Då har jag bäst kraft och lust.
Gjorde om passet idag. För att jag fick lust.
Tog bort chins. Målet är nåt och jag avskyr den!
Plockade också bort ett par axelövningar och lade istället in några andra trevligheter.

Så nu ser det ut så här:
Tricep - lyft arm bakom huvudet.
Flyer - raka sidolyft
Militärpress - raka lyft uppåt sittandes
Curl - hantellyft varannan gång.
Bänkpress
Omvänd rodd - stående framåtlutad

Sen lade jag idag till två magövningar.
En situps med fem kilos vikt som förs från huvudhöjd jämns med magen, fram mellan benen och uppåt tillbaka över huvudet. Som en våg.
Och sidositup med samma vikt. Benen böjda i vinkel i luften och sittandes något bakåtlutad. Sen förs vikten från sida till sida med dipp i golvet.

De magövningarna är grymt bra!

Av Kattis - 18 september 2015 07:30

Plötsligt stod han bara där. Fast klockan inte var mycket mer än bara lunch.
Storpojken var redan hemma då jag kom hem med de tre små grisarna igår eftermiddag.

Nydushad såg han ut att vara rätt nöjd med sin trapatsrika skolresa. Även om omvägarna, både till fots och kanot, varit många och långa. Det var inte så att de leddes kortaste vägen till de olika samlingsplatserna. Tvärtom.
De vandrade en lång sträcka upp och ner för backar för att till slut komma till en stigkorsning där de då kunde se startplatsen bara en liten bit åt höger.
Mamma skrattar. Inte storpojken.

Men i det stora hela lät det som en kul grej. Dessutom hade han knutit en kontakt med ett gemensamt intresse. Och det är ju alltid kul när man har något att prata om.

Ja, och så var det det där med tältet.
Det hade varit perfekt. Inte läckt alls.
Han lät tvärtom väldigt nöjd med det!
Däremot hade förvaringspåsen gått sönder. Men det är en världslig sak.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards