En bit ur mitt liv

Alla inlägg den 16 september 2015

Av Kattis - 16 september 2015 16:33

Med tungan rätt i mun lyckades jag balansera upp dörren till rätt läge för att skruva i skruvarna i de förborrade hålen. Spårskruv är från och med nu ett hatobjekt.

Dörren har suttit på plats tidigare men det fanns lite målerifix runt karmen som behövde fixas till. Vilket jag fick gjort igår kväll.
Så nu kan jag bocka av det lilla sidoprojektet av detta köksbygge.

För övrigt sitter jag djupt nedsjunken på köksstolen, proppmätt av spaghetti & köttfärssås, och laddar för en helkväll på judomattan.
Först ett pass med små judokids mellan 6-8 år och sen några coola ungar på 9-10 år.

Jag tänker att många av dem är trötta efter dagens skoljogg. För den är väl i samtliga skolor landet runt samma dag?
Så jag planerar pass med mestadels lek och lite upprepning av gamla tekniker i lekform. Inget avancerat idag. Vi ska bara ha kul.

Sen är det ju dagens bjj-pass därefter. Då är vi bara vuxna.
Men den här gången ligger passet inte på mig. Så jag kan bara mysa runt.

Mrn jag skulle kanske ladda med en kaffe.

Av Kattis - 16 september 2015 12:39

Med vovvan vid min ena sida och samtalspartner vid min andra stod jag och hejade de många löparbarnen framåt längs banan.
En bana på 700m som ska springas varv efter varv under en tid på en timme. Så många varv som möjligt för att få klassens sammanlagda distans att bli så lång som möjligt.

Det är underbart att se trötta barn kämpa, att se hur lite hejarop och igenkännande kan få dem att orka springa några steg till.

De är ju så duktiga.

Av Kattis - 16 september 2015 07:13

Gummistövlarna släpar genom gräset som inte klippts på alltför länge. Det är blött.
Löven ligger som gul strössel under björkarna och luften är kylig. Drar jackan tätare runt mig.

Mitten på September.
Var tog Augusti vägen? Månaderna rusar undan i en skrämmande hastighet. Snart är det jul och jag tycker vi nyss plockade undan granen.

Idag är det i alla fall skoljoggen som gäller. Mig veterligen i hela landet.
Dock har det blivit uppdelat så att F-5 springer på morgonen och 6-9 på em. Det tycker jag är väldigt synd eftersom det var en så härlig känsla när man såg stor löpa längs med liten. En gemenskap över åkdersgränserna.
Men men.

Att Gossmor ska vara på plats och heja är en självklarhet. Så det blir ett himla fladdrande fram och tillbaka till skolan idag.
Först lämna och hem, sen skoljogg och hem, sen hämta och hem och sen nästa skoljogg.

Men det är så himla skoj att heja på alla barnen när de springer. Och sen känner jag ju så otroligt många av dem också, via judon eller som klasskompisar till mina barn.
Så idag kommer jag skrika lite.

Presentation


Ett liv i förändring. Från heltidsmamma till en kvinna med tid för egna intressen.

Gossarna

 

2014  

 

 

2012

 

Följ mig via Bloglovin

Follow

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Några egna ord

Statistik

RSS


Skapa flashcards